نسخه چاپی

وعده كدخدایی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری

عکس خبري -وعده کدخدايي درباره انتخابات رياست‌جمهوري

سخنگوی شورای نگهبان از برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری به صورت تمام‌رایانه‌ای در سراسر كشور خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، عباسعلي كدخدايي در ادامه نشست خبري روز شنبه خود در پاسخ به سوالي مبني براينكه از نظر شوراي نگهبان آيا رييس مجلس مي‌تواند مصوبات غير قانوني را لغو كند؟ تصريح كرد: اين موضوع مربوط به شوراي نگهبان نيست. در واقع طبق اصل 138 قانون اساسي مصوباتي كه مغاير قانون اساسي است بايد براي تجديد نظر به دولت ارسال شود.

وي ادامه داد: اين نظر رييس مجلس براي دولت الزامي است. در واقع رييس مجلس هيچ‌گاه مصوبات را لغو نمي‌كند بلكه مصوبه را مغاير اعلام مي‌كند و آثار اين مغايرت طبق قانون درباره لغو مصوبه است بنا بر اين رييس مجلس مصوبه‌اي را لغو نمي‌كند.

خبرنگاري درباره آنچه كه آن را برخي حملات رسانه‌اي به شوراي نگهبان مي‌خواند، سوال كرد كه كدخدايي پاسخ داد: اين افراد شوراي نگهبان‌نوازي مي‌كنند. ظاهرا تعداد افرادي كه دوست دارند در امور ديگران دخالت كنند زياد شده است. در واقع بايد هر كسي در حوزه تخصص خود اعلام نظر كند.

خبرنگاري سوال خود را اين‌گونه مطرح كرد كه در مرحله اول انتخابات ادعايي شده مبني بر رد صحت انتخابات حوزه انتخابيه رامسر، تنكابن و فيروزكوه و دماوند و از سخنگوي شوراي نگهبان خواستار پاسخ شد كه كدخدايي در پاسخ به وي گفت: در هر دو حوزه، انتخابات به دليل تخلفاتي كه در برگزاري انتخابات از سوي نامزدهاي انتخاباتي صورت گرفته بود ابطال شد و در واقع اين موضوع بحث صلاحيت نبوده است.

سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به اين سوال كه ارزيابي‌تان از انتخابات مجلس شوراي اسلامي در دور اول و دوم چيست، خاطرنشان كرد: انتخابات بسيار باشكوه و با حضور حداكثري و با مشاركت گسترده مردم برگزار شد. در واقع مردم هميشه در صحنه حضور دارند و انتخابات مجلس نهم اين آبرو را براي جمهوري اسلامي به ارمغان آورد. ما بايد خواستار ارتقاي فرهنگ عمومي باشيم و اصول رقابت را بپذيريم. در مباحث سياسي نيز بايد از خودسري‌ها عبور كنيم تا مشكلات حل شود.

خبرنگاري ارزيابي سخنگوي شوراي نگهبان از برگزاري رايانه‌اي انتخابات را خواستار شد كه كدخدايي پاسخ داد: انتخابات رايانه‌اي بسيار خوب بود. ما نيز حساسيت‌هاي بسياري نشان داديم كه در بعضي اوقات نگراني‌هايي را هم به وزارت كشور منتقل مي‌كرد ولي همكاران ما در وزارت كشور با آغوش باز اين نگراني‌ها را از سوي ما پذيرفتند و خوشبختانه در برگزاري انتخابات بسيار موفق عمل شد.

وي ادامه داد: ان‌شاالله انتخابات آينده رياست جمهوري به صورت تمام‌رايانه‌اي در سراسر كشور برگزار شود.

كدخدايي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه آيا در مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه تهران شكايت‌هايي داشته‌ايم؟ گفت: خير، شكايت موثري نداشتيم.

وي درباره لايحه تجارت نيز اظهار كرد: اين لايحه، لايحه بسيار حجيمي است و در مواردي مورد ايراد اعضاي شوراي نگهبان قرار گرفته است. همچنين مجلس و دولت در اين راستا اقداماتي را انجام داده‌اند زيرا قانون تجارت بيش از 1200 ماده است. اعضاي شوراي نگهبان در اين رابطه نظري را داشته‌اند و منتظر نتيجه نهايي هستند كه طي دو روز آينده اعلام مي‌شود.

۱۳۹۱/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...