نسخه چاپی

الهاشمی:در دادگاه كشورم حاضر خواهم شد

عکس خبري -الهاشمي:در دادگاه کشورم حاضر خواهم شد

معاون رئیس جمهوری عراق كه به دست داشتن در عملیات ترویستی در این كشور متهم است عنوان داشت كه پرونده وی خارج از مسئولیت اینترپل به شمار می‌آید و اتهامات وارده علیه‌ وی كاملا ساختگی است.

به گزارش نما به نقل از ايسنا، طارق الهاشمي، معاون رئيس جمهوري عراق در گفت‌وگو با شبكه روسيه اليوم عنوان داشت: اميدوارم كه اينترپل اتهامات ساختگي عليه من را كه دولت عراق آنها را وارد كرده، بررسي كند.

وي در ادامه افزود: پرونده من از ابتدا تا انتها سياسي است. بهتر بود كه اينترپل حوادث شش سال گذشته را بررسي مي‌‌كرد و متوجه مي‌شد كه واقعيت اين اتهامات چه چيزي است.

الهاشمي همچنين تاكيد كرد: من براساس قوانين اينترپل مي‌توانم اسناد و مداركي را در خصوص اينكه پرونده سياسي است ارائه دهم. بنابراين اين پرونده خارج از مسئوليت اينترپل به حساب مي‌آيد.

وي در ادامه افزود: اتهاماتي كه داراي جنبه سياسي و يا مذهبي هستند به اينترپل مربوط نمي‌شوند من خود را برتر از قانون قضايي عراق نمي‌دانم و از آن فراري نيستم. زماني كه حكم جلبم در عراق صادر شد در اين كشور به مدت سه ماه باقي ماندم و بعد از آنكه درخواست‌هاي رسمي از سوي قطر، عربستان و تركيه دريافت كردم كشورم را ترك كردم.

الهاشمي همچنين تاكيد كرد: در آينده نزديك به كشورم بازمي گردم و در برابر دادگاهي عادلانه حاضر خواهم شد.

۱۳۹۱/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...