نسخه چاپی

اخاذی از دختران ایرانی در شبكه‌های اجتماعی!

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شیوه نوین اخاذی برخی افراد خارجی‌ و حتی غیرفارسی زبان از دختران ایرانی در شبكه‌های اجتماعی خبر داد كه كلاهبرداران در قبال عدم انتشار عكس‌های خصوصی قربانیانشان درخواست انتقال پول از طریق صرافی می‌كنند.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، سرهنگ محمدمهدی کاکوان با اشاره به تشکیل پرونده‌های متعدد کلاهبرداری و اخاذی اینترنتی از دختران و زنان ایرانی توسط اتباع دیگر کشورها اظهار داشت: متاسفانه برخی از کاربران خارجی و حتی غیر فارسی زبان بعضی از شبکه‌های اجتماعی با شناختی که از فرهنگ ما دارند اقدام به سوءاستفاده از دختران و زنان ایرانی می‌کنند و از آن‌ها اخاذی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با تاکید بر اینکه در برخی موارد این افراد حتی زبان فارسی را هم بلد نیستند، در تشریح نحوه اخاذی آنان از زنان و دختران کشورمان گفت: گرچه این افراد حتی زبان فارسی را هم بلد نیستند ولی با شناختی که از فرهنگ ما دارند، با استفاده از ابزارهای ترجمه آنلاین و با سوءاستفاده از حساسیت مردم ایران و خانواده‌های ایرانی نسبت به زنان و دختران، با عناوین مختلف سعی در ایجاد رابطه با زنان و دختران ایرانی دارند و پس از برقراری ارتباط با آن‌ها در این شبکه‌های اجتماعی، در صدد ایجاد یک رابطه احساسی با آن‌ها برمی‌آیند.

وی ادامه داد: در چنین مواردی این افراد با سوء‌استفاده از رابطه احساسی ایجاد شده و با شگردهای خاص خود، اقدام به جمع‌آوری اطلاعات شخصی و خانوادگی و خصوصاً عکس‌های خصوصی دختران و زنان ایرانی می‌کنند و پس از دریافت این اطلاعات و عکس‌ها، از قربانیان خود اخاذی می‌کنند.

کاکوان با بیان اینکه در برخی موارد این افراد با ترفند «ازدواج»، قربانیان خود را فریب می‌دهند و اطلاعات و عکس‌های خصوصی‌ را از آن‌ها می‌گیرند، گفت: این افراد پس از دریافت اطلاعات و عکس‌های خصوصی زنان و دختران، قربانیان خود را تهدید می‌کنند تا برای جلوگیری از انتشار این عکس‌ها و اطلاعات، مبالغی را از طریق صرافی برای آن‌ها ارسال کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: خانواده‌ها و جوانان باید به این نکته توجه کنند که با شناخت کامل در شبکه‌های اجتماعی عضو شوند ونسبت به قرار دادن هرگونه اطلاعات و تبادل آن در شبکه‌های اجتماعی، حساسیت لازم را به خرج دهند و پیش از عضویت در این شبکه‌ها به این نکته توجه داشته باشند که آیا ضرورتی برای عضویت در این شبکه‌ها وجود دارد یا خیر؟ تا در صورت ورود به چنین شبکه‌هایی، با درنظر گرفتن اهداف عضویتشان، در دام چنین تبهکارانی نیافتند.

۱۳۹۳/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...