نسخه چاپی

افشاگری نیویورك تایمز از فاجعه اقتصادی آمریكا

هرچند ادعا می شود كه نرخ بیكاری در آمریكا كاهش یافته است، اما باید گفت بسیاری از مردم در پیدا كردن شغل مایوس شده و دیگر به دنبال شغل نیستند.

به گزارش نما، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز (nytimes) در مقاله ای با عنوان " همچنان فاصله زیادی تا اقتصاد خوب داریم" نوشت: خبر های خوب هفته قبل در مورد اقتصاد آمریکا و خبر های رشد اشتغال در دو ماه اخیر، شاید در ابتدا خبرها خوبی به نظر برسند اما باید واقع بینانه به این موضوع نگاه کرد.





نیویورک تایمز در ادامه نوشت: باید گفت همچنان با وجود رشد اشتغال در کشور، همچنان نزدیک به 10 میلیون نفر بیکار، در جامعه آمریکا وجود دارند که هر روز در جستجوی کار هستند و میلیون ها نفر بیشتر از این آمار، وجود دارند که در زمینه پیدا کردن شغل مایوس شده و دیگر جستجوی شغل را رها کرده اند.



نرخ بیکاری در آمریکا در ماه آوریل 6.3 درصد اعلام شده است و این نرخ بیکاری در ماه های اخیر کاهش یافته است و این به خاطر این بوده است که آمار جستجو کنندگان اشتغال کاهش یافته است نه اینکه آمار اشتغال افزایش یافته است.


گفتنی است شمار شهروندان آمریکایی که 16 یا بالای 16 سال سن دارند و مشغول به کار هستند و یا به دنبال پیدا کردن شغل هستند، تنها 62.8 درصد اعلام شده است که این آمار پایین ترین آمار از دهه 1970 می باشد.





نیویورک تایمز در ادامه افزود: در صورتی که رشد اشتغال درآمریکا مانند همین ماه های اخیر افزایش داشته باشد، باید گفت باز هم سلامت بازار اشتغال در خطر بوده و اوضاع اشتغال به سال 2007 که اوج رکود اقتصادی آمریکا بود، برخواهد گشت و این روند مشکلات اشتغال شهروندان آمریکایی تا سال 2016 نیز ادامه خواهد یافت.



تحلیل گران بر این باورند که در سال های آینده اوضاع اشتغال بدتر هم خواهد بود زیرا در طول سال های جدید، آمار افرادی که نیاز به شغل دارند نیز به این آمار افزوده خواهد شد و با رشد جمعیتی حال حاضر، باید گفت سال های آینده اوضاع از سال 2007 هم بدتر خواهد شد.





نیویورک تایمز در ادامه به بهبود اوضاع اقتصادی اشاره کرده و می نویسد: طبق تحلیل و بررسی بانک های دولتی آمریکا، بهبود اوضاع اقتصادی که در آمریکا از ژوئن سال 2009 آغاز شد، ضعیف ترین تجربه آمریکا از جنگ جهانی دوم تاکنون بوده است و گذشته از این قانون مداران در واشنگتن به طور مداوم روند بهبود اقتصادی آمریکا را زیر سوال می برند و آنها بر این باورند که این روند بیشتر با کاهش بودجه روبرو بوده است و به جای رشد، بیشتر کاهش پیدا کرده است.





از طرفی نیز اختلافات سیاسی جمهوری خواهان و دموکرات ها بر این امر افزوده شده و اختلافات آنها در بسیاری از زمینه ها به خصوص در زمینه افزایش سقف بدهکاری دولت فدرال، کشور آمریکا را با مشکلات بیشتری روبرو کرده است.

۱۳۹۳/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...