نسخه چاپی

اخراج 76 دانشجو از دانشگاه

۳۶ دانشجوی دختر یكی از واحد های این دانشگاه در شهر زقازیق دلتای نیل نیز از جمله دانشجویانی هستند كه از سوی مقام‌های دانشگاه اخراج شدند.

به گزارش نما، مقامهای دانشگاه الازهر مصر ۷۶ دانشجوی دانشکده‌های مختلف این دانشگاه را به اتهام آنچه که آن‌ها از آن به عنوان "مشارکت در شورش" نام بردند، اخراج کردند.



خبرگزاری منا روز یکشنبه (۱۴ اردیهبشت، ۴ می) گزارش داد: «این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که تحقیقات تایید کردند این دانشجویان در فعالیت‌هایی برخلاف مقرارت دانشگاه مشارکت داشته‌اند.»



به گزارش این خبرگزاری، ۳۶ دانشجوی دختر یکی از واحد های این دانشگاه در شهر زقازیق دلتای نیل نیز از جمله دانشجویانی هستند که از سوی مقام‌های دانشگاه اخراج شدند.



به گزارش پرس تی وی، دانشگاه الازهر مصر صحنه درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و دانشجویان بوده است.



از آغاز سال تحصیلی در مصر در ماه اوت، ده‌ها دانشجو به دلیل مخالفت با مقام‌های دولتی منصوب شده از سوی ارتش محاکمه شده‌اند.



نیروهای امنیتی مصر به سرکوب شدید و بازداشت معترضان بدون اتهام در جریان اعتراضات متهم هستند. چندین دانشجو در درگیری‌ها با نیروهای پلیس جان خود را از دست داده‌اند.



مصر بعد از برکنارشدن محمد مرسی، اولین رئیس جمهور منتخب این کشوردر سوم ژوئیه‌ی ۲۰۱۳ میلادی، صحنه خشونت و ناآرامی‌ بوده است.



به گزارش گروه‌های حقوق بشر از زمان برکناری مرسی دستکم ۱۴۰۰ نفر در جریان خشونت‌های سیاسی در مصر کشته شده‌اند و علت مرگ بیشتر آن‌ها توسل نیروهای امنیتی به خشونت شدید بوده است.



دادگاهی در مصر اخیرا صدها نفر از اعضا و هواداران اخوان المسلمین از جمله محمد بدیع رهبر این گروه را به اعدام محکوم کرد.

۱۳۹۳/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...