نسخه چاپی

روش های شناسایی تراول های جعلی

زنان بیشتر در قالب خرید و فروش خانه و خودرو یا صندوق های قرض الحسنه محلی دست به كلاهبرداری می زنند. در مورد این صندوق ها به شهروندان هشدار می دهم تا در صورتی كه اطلاعی از هویت صاحب صندوق ندارند از سرمایه گذاری در این صندوق های خانگی خودداری كنند.

به گزارش نما به نقل از مهر: معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی در مورد نحوه شناسایی تراول چک های جعلی گفت: ممکن است عده ای اقدام به جعل تراول چک های موجود در بازار کنند که بهترین حالت برای متوجه شدن اصلی بودن چک تست مرکب حرارتی است که به صورت آرم بانک مرکزی بر روی چک ثبت شده است و در اثر اصطکاک انگشت برای لحظاتی آرم محو و دوباره پدیدار می شوند. افراد با انجام این تست می تواند متوجه شوند که تراول جعلی و یا اصلی است.

سرهنگ بهروز رهبریان در مورد جنسیت کلاهبرداران کشور گفت: بر اساس آخرین آمارها 93 درصد کلاهبرداران کشور را مردان و 7 درصد را زنان تشکیل می دهند. با بررسی پرونده ها متوجه می شویم که زنان بیشتر در قالب خرید و فروش خانه و خودرو یا صندوق های قرض الحسنه محلی دست به کلاهبرداری می زنند. در مورد این صندوق ها به شهروندان هشدار می دهم تا در صورتی که اطلاعی از هویت صاحب صندوق ندارند از سرمایه گذاری در این صندوق های خانگی خودداری کنند.

وی همچنین اظهار داشت: برخی کلاهبرداران در تماس با شهروندان مدعی می شوند که آنها برنده جایزه از طریق قرعه کشی شده اند و باید برای واریز وجه شماره 16 رقمی کارت و رمز دوم را ارسال کنند. این موضوع نشان می دهد این تماس ها کلاهبرداری است چرا که برای واریز وجه نیازی به ارسال رمز دوم نیست. هر کجا از افراد رمز دوم درخواست شد آن فرد باید بداند که تماس گیرنده کلاهبردار است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با اعلام اینکه فعالیت شرکت های هرمی به شدت کاهش یافته است، گفت: پس از اقدامات خوب در حوزه مقابله با شرکت های هرمی فعالیت این گروه ها به شدت در استانهای بزرگ کاهش یافته است و این افراد بعضا ًدر مناطقی که کمتر فعالیت کرده و حاشیه ای هستند ممکن است فعالیتشان را ادامه دهند. افراد باید در این مورد هوشیار باشند تا در دام شرکت های هرمی گرفتار نشوند.

۱۳۹۳/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...