نسخه چاپی

تبعیض ن‍ژادی میان معلمان در آمریكا

تحقیقات نشان داده‌اند در آمریكا از هر 5 معلم، یك نفر رنگین‌پوست است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ طبق تحقیقاتی که در مرکز آمار آموزش‌ و‌ پرورش آمریکا انجام شده است، تقریبا نیمی از دانش‌آموزان مدارس این کشور از اقلیت‌های نژادی هستند، در حالی‌ که از هر 5 معلم، فقط یک نفر آنها از نژادهای رنگین‌پوست است.

طبق آمار ارائه شده توسط این مرکز، در مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی مدارس دولتی آمریکا، 82 درصد معلمان سفیدپوست، 8 درصد از نژاد اسپانیایی، 7 درصد سیاه‌پوست و 2 درصد آسیایی هستند.

این درحالی است که بیش از 48 درصد از دانش‌آموزان این مدارس، رنگین‌پوست هستند (23 درصد از نژاد اسپانیایی، 16 درصد سیاه‌پوست، و 5 درصد آسیایی) و این آمار همچنان رو به افزایش است.

در سال 1993، دانش‌آموزان اقلیت تنها 31 درصد از کل جمعیت دانش‌آموزان مدارس آمریکا را تشکیل می دانند، اما در سال 2003 این آمار به 41 درصد رسید.

به گفته آرنی دانکن، وزیر آموزش و پرورش آمریکا، "این در تاریخ کشور ما بی‌سابقه است. ما بزودی شاهد خواهیم بود که تعداد دانش‌آموزان رنگین‌پوست از دانش‌آموزان آمریکایی بیشتر است."

علی‌رغم این افزایش چشم‌گیر در آمار دانش‌آموزان اقلیت مدارس آمریکا، تعداد بسیار کم معلمان با نژادهای اقلیت نشان‌ دهنده رواج قوانین نژادپرستانه در مدارس این کشور است.

۱۳۹۳/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...