نسخه چاپی

13 ناشر از حضور در نمایشگاه محروم شدند

رئیس كمیته رسیدگی به تخلفات ناشران از محرومیت 13 ناشر از حضور در تمامی نمایشگاه های كتاب استانی در سال 93 و حضور در نمایشگاه كتاب تهران در سال 94 خبر داد. همچنین به گفته امیرزاده در 5 روز اول نمایشگاه كتاب تهران 12 عنوان كتاب غیرمجاز جمع آوری شده است.

به گزارش نما به نقل از مهر، نشست خبری همایون امیرزاده مدیر کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بعدازظهر امروز در این نمایشگاه برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری امیرزاده با اشاره به تقویت ابعاد نظارتی به منظور آن چه حفظ منافع مشترک مصرف کنندگان اصلی کتاب ها و نیز ناشران قانونمدار خواند، گفت: هیات رسیدگی به تخلفات ناشران ماموریت پیدا کرد که با جدیت و قاطعیت و بر پایه منطق و استدلال و مستندات روشن، در این خصوص اقدام کند.

وی افزود: ما این اطمینان خاطر را به هر دو گروه (مصرف کنندگان اصلی کتاب و ناشران قانونمدار) می دهیم که هیچ بخشی از نمایشگاه بیست و هفتم از بازرسی های دقیق و مستمر و همگانی ناظران پنهان نمانده و هیچ متخلفی در این نمایشگاه حاشیه امنیت نخواهد داشت. ما به سرعت گزارش ها را در یک فرآیند قانونی و در جلساتی که نیاز به برگزاری آنها باشد، با حضور کارشناسان متخصص بررسی می کنیم و بعد از این مرحله است که صدور رای انجام می شود.

تا روز 14 اردیبهشت 22 رای در هیات رسیدگی به تخلفات ناشران صادر شده که از این تعداد 15 رای برای اجرا ابلاغ شده و مابقی نیز در فرآیند ابلاغ قرار گرفته است.

رئیس کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران سپس با تشریح موارد تخلفات یاد شده گفت: در بخش ناشران داخلی 20 مورد رای صادر شده و دلیل تخلفات صورت گرفته هم عمدتاً ناظر بر ارایه کتب سایر ناشرین، ارایه کتب بدون مجوز نشر و یا بدون مجوز اعلام وصول و نیز عرضه کتاب هایی که سال انتشار آنها به قبل از سال 87 بر می گردد.

به گفته وی و بنا بر آرای صادره، 13 ناشر از حضور تمامی نمایشگاه های استانی کتاب در سال 93 و نیز از حضور در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب در سال 94 محروم شدند و 7 ناشر دیگر به تذکر، توبیخ و درج تخلف در پرونده و همچنین جمع آوری آثار غیرمجاز از غرفه شان محروم شدند.

امیرزاده همچنین از جمع آوری 12 عنوان کتاب که عمدتاً از بخش ناشران عمومی (شبستان) خبر داد و گفت: این کتاب ها عموماً یا مجوز نشر نداشته و یا مجوز اعلام وصول نداشته.

وی همچنین از تعطیلی یک تا دو روزه غرفه برای ناشران متخلف در نمایشگاه جاری خبر داد و در عین حال گفت: با توجه به عرضه بیش از 300 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب تهران، 12 عنوان کتاب که جمع آوری شده اند رقم بسیار ناچیزی است و این نشانه رعایت ضوابط نمایشگاه از سوی ناشران است.

۱۳۹۳/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...