نسخه چاپی

ده‌ها دختر ربوده‌شده به فروش می‌رسند!

گروهك تروریستی بوكوحرام، مسئولیت ربایش ده‌ها دختر دانش آموز درشمال نیجریه را برعهده گرفت.رهبر بوكوحرام دراین ویدئو گفته كه قصد دارد این دختران را به عنوان "برده" بفروشد!

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع سانی شبکه خبر، "ابوبکر شیکائو" رهبرگروهک بوکوحرام درویدیویی که به تازگی منتشرشده تاکید کرده که گروهک تحت امرش، ۲۷۶ دختر دانش آموز را حدود ۳ هفته پیش ازمدرسه‌شان ربوده است.

رهبربوکوحرام دراین ویدئو گفته که قصد دارد این دختران را به عنوان "برده" بفروشد!

یادآورمی شود، حمله مسلحانه به یک کالج دخترانه درروستایی درنیجریه، در 14 آوریل ( 25 فرروردین) صورت گرفت. مقامات نیجریه ابتدا منکرهرگونه ربایشی شده بودند، اما پس ازمدت کوتاهی رئیس پلیس منطقه تأیید کرد که بیش از 250 دانش آموز دختر این دبیرستان ربوده شده‌اند و آدم‌رباها از گروهک مسلح «بوکو حرام» بوده‌اند و ازسرنوشت دختران ربوده شده نیزاطلاعی دردست نیست.

شاهدان عینی گفته بودند که مهاجمان، دختران دانش‌آموزِربوده شده را با کامیون وموتو سیکلت ازمحل مدرسه دورکرده‌اند. شبه نظامیان ابتدا به سربازانی که ازساختمان مدرسه حراست می‌کردند، یورش برده وسپس وارد مدرسه شدند. دانش‌آموزان این مدرسه دولتی درحال انجام امتحانات بودند که ربوده شدند و یکی ازمسئولان مدرسه اعلام کرد که مهاجمان پس از ربایش دختران، مدرسه را به آتش کشیدند.

پس ازچند روز، وزارت خارجه نیجریه ربایش دست کم 200 دختر دانش‌آموز را تأیید کرد. محل ربایش روستای (Chibok) درنزدیکی مرز کامِرون می‌باشد.

رسانه‌های غربی مطابق معمول و درراستای تلاش های خود برای نسبت دادن اقدامات تروریست ها به اسلام، مدعی شده‌اند که حمله‌ این گروه تروریستی، به خاطر "آموزش زبان انگلیسی" در این مدرسه بوده است، اما برخی از تحلیل‌گران، درمورد احتمال قاچاق این دختران برای تکفیری‌ها و تروریست‌های حاضر درنیجریه یا سوریه ابرازنگرانی کرده اند.

۱۳۹۳/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...