نسخه چاپی

جمع بندی ایران و آژانس درباره رآكتور اراك

نمایندگان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز در مذاكراتشان در تهران درباره رهیافت پادمان رآكتور آب سنگین اراك به جمع بندی رسیدند.

به گزارش نما، نمایندگان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز در مذاکراتشان در تهران درباره رهیافت پادمان رآکتور آب سنگین اراک به جمع بندی رسیدند.

این مذاکرات صبح امروز (دوشنبه) در محل سازمان انرژی اتمی با حضور مسئولان پادمان این سازمان و تیم بازرسی آژانس به ریاست «ماسیمو آپارو» برگزار شد.

«ماسیمو آپارو» رئیس تیم بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مدیرکل پادمان منطقه B آژانس در چارچوب توافق 7 ماده‌ای ایران و آژانس و به منظور بازدید از معدن ساغند یزد و کارخانه تغلیظ اردکان نیمه شب یکشنبه وارد تهران شد.

تیم بازرسی آژانس فردا از معدن ساغند یزد بازدید و روز چهارشنبه نیز از کارخانه تغلیظ اردکان بازدید می‌کنند و چهارشنبه شب به وین باز خواهند گشت.

به گزارش فارس، در پی مذاکرات نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ریاست «ترو واریورانتا» معاون امور پادمان با نمایندگان ایران در تاریخ 20 بهمن ماه 1392 در تهران، ایران و آژانس درباره 7 اقدام عملی که بایستی تا 25 اردیبهشت ماه 1393 توسط ایران اجرا شود، توافق کردند.

این هفت اقدام عملی شامل موارد زیرین است.

1- ارائه اطلاعات مورد توافق دو طرف و دسترسی مدیریت ‌شده مرتبط با معدن ساغند یزد.

2- ارائه اطلاعات مورد توافق دو طرف و دسترسی مدیریت شده مرتبط با کارخانه تغلیظ اردکان.

3- تحویل پرسشنامه اطلاعات طراحی (DIQ) به‌روز شده راکتور IR-40 (اراک).

4- اتخاذ اقدام در جهت به نتیجه رساندن رهیافت پادمان برای راکتور IR-40 (اراک).

5- ارائه اطلاعات مورد توافق دو طرف و تنظیم بازدید فنی از مرکز لیزر لشکرآباد.

6- ارائه اطلاعات مواد چشمه source material، که هنوز به ترکیب و خلوص لازم برای ساخت سوخت یا غنی‌سازی نرسیده‌است، شامل واردات چنین موادی به ایران و استخراج اورانیوم از فسفات توسط ایران.

7- ارائه اطلاعات و توضیحات به آژانس به‌منظور ارزیابی اظهاریه ایران در مورد نیاز یا کاربرد توسعه EBW (نسل جدید چاشنی‌های ایمن).
منبع: فارس

۱۳۹۳/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...