نسخه چاپی

ایجاد بند شیرخواران در زندان

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی كشور با تأكید بر اینكه به هیچ وجه رقص در مهدهای كودك آموزش داده نمی‌شود،گفت: قرار است با هماهنگی سازمان زندانها محلی برای نگهداری شیرخوارانی كه مادرشان دربند هستند، ایجاد شود.

محمد نفریه با بیان اینکه سازمان بهزیستی کشور در بخش مهدهای کودک چند جلد کتاب با محتوای مفاهیم دینی منتشر کرده است، اظهار داشت: بخشی از این کتاب‌ها ویژه مربیان و بخشی دیگر خاص کودکان بوده است.

به گزارش فارس، وی تصریح کرد: هم اکنون 4 پکیج آموزشی از سوی سازمان بهزیستی در حوزه مهدهای کودک تدوین شده است که پکیج‌های آموزشی با رویکرد مذهبی و مفاهیم دینی، مهارت‌های زندگی، سبک زندگی و رشد و تکامل و بر اساس مفاهیم دینی است.

نفریه خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در سالهای گذشته سازمان بهزیستی به طور جدی پیگیری کرده است استقرار آدینه مهدها در کنار مصلی‌ها و مکان‌های نماز جمعه که خوشبختانه این کار مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفته است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: هم اکنون قالب بر 17 هزار مهد کودک در روستا مهد در سطح کشور ایجاد شده است که حدود 10 درصد از کودکان جامعه در این مهدها نگهداری می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه به هیچ وجه آموزش رقص در مهدهای کودک انجام نمی‌شود، گفت: سازمان بهزیستی در این خصوص نظارت کافی را دارد و با مهدهای متخلف در این باره به شدت برخورد می‌کنند.

نفریه خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از گروه‌ها و افراد با ایجاد مکان‌های با نام‌های مختلف از جمله خانه خلاقیت، خانه کودک، خانه اسباب‌بازی کودکان را در آنجا نگهداری می‌کنند که این مراکز هیچ مجوزی را از سازمان بهزیستی ندارند و بهزیستی هیچ مسئولیتی را در رابطه با این مراکز ندارند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: این سازمان چند سالی است که همکاری خوبی را با سازمان زندانها داشته است به طوری که با تفاهم انجام شده کودکان بالای دو سالی که مادرانشان در زندان هستند در مهدهای نگهداری می‌شوند.

وی در پایان گفت: در حال برنامه‌ریزی و تفاهم با سازمان زندان‌ها هستیم که چنانچه مسائل امنیتی اجازه دهد مکان‌هایی را در زندان‌ها برای نگهداری کودکان زیر دو سال فراهم کنیم تا این شیرخواران در کنار مادرانشان نگهداری شوند.

۱۳۹۳/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...