نسخه چاپی

كشورهای عضو در اتاق مشترك "امان"

یك منبع عربی فاش كرد جنگ سوریه، اقدامات داعش و القاعده در عراق، رو در رو قرار دادن ارتش مصر و مردم این كشور، ایجاد جنگ داخلی در لبنان با هدف تضعیف حزب‌الله و تقویت گروه‌های تروریستی در یمن از جمله مصوبات اتاق عملیات امان است.

به گزارش نما،‌ یک منبع عربی در امان فاش کرد که سازمان‌های اطلاعاتی سیا، موساد، MI6 و 2 کشور عربی با هدف نابودی زیرساخت‌های کشورهای مسلمان به خصوص ارتش‌های مقتدر عراق، سوریه و مصر با تشکیل جلسات متعددی که از سال 2001 تاکنون ادامه دارد، دنبال می‌کنند.

وی افزود: این سازمان‌ها در اتاق فکر مشترکی که در امان پایتخت اردن راه انداخته‌اند برنامه‌های دراز مدتی را به منظور تضعیف کشورهای اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی تدارک دیده‌اند.

این منبع عربی جنگ سوریه، اقدامات داعش و القاعده در عراق، رو در رو قرار دادن ارتش مصر و مردم این کشور، ایجاد جنگ داخلی در لبنان با هدف تضعیف حزب الله لبنان و تقویت گروه‌های تروریستی در یمن و اشغال نظامی این کشور به دلیل موقعیت استراتژیکی‌اش را از جمله مصوبات این اتاق عملیات مشترک خواند.

وی در ادامه افزود: دلیل انتخاب امان برای راه اندازی این اتاق عملیات مشترک امتناع مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی به دلیل ترس از سفر به دیگر کشورهای عربی بوده و دلیل دیگر اینکه رژیم اردن نسبت به سایر کشورهای عربی از روابط آشکار و مستحکم‌تری با مقامات صهیونیستی برخوردار است.

این منبع آگاه دلیل دیگر این انتخاب را وضعیت آرام جامعه اردن نسبت به سایر کشورهای عربی دانسته و درادامه بیان داشت: از جمله آخرین تصمیمات این اتاق مشترک تصرف منطقه دیپلماتیک «الخضراء» بغداد توسط تروریست‌های القاعده، داعش و بازماندگان حزب بعث عراق و سقوط دولت نوری مالکی و همچنین ایجاد ناامنی در شرق ایران با هدف اختلاف بین شیعه و سنی در این کشور بوده که در دی ماه 92 و در جریان سفر بندر بن سلطان به امان و سپس سفر مخفیانه وی به تل آویو صورت گرفته است.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...