نسخه چاپی

شرایط دریافت وام مسكن 70 میلیونی

عاون عمران و مسكن بنیاد شهید و امور ایثارگران شرایط دریافت وام مسكن 30 تا 70 میلیونی ایثارگران و جانبازان را اعلام كرد.

مهندس حسین هادیانی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی اعطای 100 هزار سهمیه وام مسکن برای ایثارگران در سال جاری را به تصویب رسانده است گفت: سال گذشته میزان این تسهیلات به نسبت شهرهای محل سکونت، از 20 تا 60 میلیون تومان متغیر بود، اما امسال مبلغ این وام در شهرهای بزرگ بالاتر از یک میلیون نفر جمعیت و تهران 72 میلیون تومان برای مرکز استان‌ها 60 میلیون تومان، شهرهای کوچک 50 میلیون تومان و در روستاها 30 میلیون تومان است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: طبق سالهای گذشته اعطای این وام از تیرماه و پس از ابلاغ بانک مرکزی به بانک‌های عامل آغاز می‌شود.

هادیانی با بیان اینکه امسال در قانون بودجه جانبازان بالای 15 درصد، همسر و والدین و فرزندان شهدا و آزادگان می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند، گفت: کارمزد این وام چهار درصد است.

معاون عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره شرایط دریافت وام مسکن برای جانبازان و ایثارگران گفت: هیچ گونه قرعه کشی برای دریافت این وام انجام نمی‌شود. جانبازان و ایثارگران به بنیاد شهید مراجعه می‌کنند، پس از بررسی اولیه و در صورتی که واجد شرایط باشند به بانک‌های عامل معرفی خواهند شد. به عنوان مثال متقاضیان باید حتما بدون مسکن باشند و قبلا وام نگرفته باشند.

وی افزود: امسال صدهزار وام در قانون دیده شده اما اینکه چه تعداد عملیاتی شود بستگی به تعداد ایثارگران واجد شرایط و اعتبارات بانکی دارد. در سال 92، بانک‌ها تنها با اعطای 39 هزار وام موافقت کردند.

۱۳۹۳/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...