نسخه چاپی

۸دلیل برای نارضایتی آقای خاص كشتی

رفتن محمد بنا از تیم ملی كشتی فرنگی در آستانه جام جهانی هنوز حرف اول محافل ورزش ایران است.

رفتن محمد بنا از تیم ملی کشتی فرنگی در آستانه جام جهانی هنوز حرف اول محافل ورزش ایران است. بعد از آنکه گفته می‌شد پیشنهاد 500 هزار دلاری آذربایجان یکی از دلایل جدایی این مربی کاربلد است وی این مساله را رد و عنوان کرد هیچ وقت به خاطر مسائل مالی این تصمیم را نگرفته است .

اختلاف در مسابقات انتخابی؟

به گزارش آرمان، در اردو بین سوریان و حاجی پور که تمرین مسابقه‌ای می‌اندازم سوریان 40 پوئن از حاجی پور می‌گیرد و یک پوئن هم نمی‌دهد . کسی نیست به من بگوید چرا باید با این شرایط انتخابی هم برگزار کنم؟ وقتی کشتی‌گیر من به محض عبور از مرز هوایی ضربان قلبش می‌رود روی سیصد به چه درد من می‌خورد که این آدم در انتخابی‌ها اول شود؟ حالا همان‌ها که می‌گویند باید به انتخابی‌ها بها داد جواب بدهند که چه کسی در نتایج ضعیف محسن حاجی پور مقصر است؟ مگر حاجی پور فرد برتر انتخابی‌ها نبود؟ این قسمتی از گفته‌های آقای خاص کشتی است .

دلایل

خانواده بزرگ ورزش از اختلافات می‌گوید از اشتباهاتی که در این مدت رقم خورد تا محمد بنا ساز جدایی را از تیم ملی کوک کند :

1/ محمد بنا چندی پیش اسامی اردونشینان دعوت شده به خانه کشتی برای جام جهانی را مکتوب توسط حسام الدین جعفری به دفتر حسن بابک می‌فرستد. دفتر بابک در طبقه فوقانی خانه کشتی است و از زمان حضور خادم در فدراسیون، یک نفر منشی برای دفتر او در نظر گرفته شده است که فقط کار تایپ نامه‌ها و بایگانی را برعهده دارد. فردی که قبلا و در فدراسیون یزدانی خرم و خطیب در آبدارخانه فدراسیون کشتی کار می‌کرده و با اینکه دانش آنچنانی ندارد اما با توجه به برنامه‌های تعدیل نیرویی که در فدراسیون وجود داشت به دفتر بابک فرستاده شد. حسام الدین جعفری با نامه محمد بنا به دفتر بابک می‌رود اما بابک خارج از خانه کشتی بوده . مسئول دفتر در تماس تلفنی با حسن بابک می‌گوید:«حسن آقا حال که شما نیستید می‌خواهید من خودم نامه را امضا کنم و بفرستم دفتر آقای خادم؟» این جا بوده که حسام جعفری پیش بنا برگشته و می‌گوید منشی حسن بابک هنوز نامه ات را تایید نکرده است و بنا آشفته پاسخ می‌دهد یعنی من خودم در حد منشی حسن بابک نیستم و نمی‌توانم اسامی اردونشینان را برای فرستادن به دفتر خادم تایید کنم؟

2/ قبل از نوروز 1393 محمد بنا لیست اردونشینان خود را که قرار بوده در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنند به دفتر حسن بابک می‌فرستد و با این که تسریع در تایید و ارسال این اسامی به دفتر خادم ضروری بوده اما محمد بنا بعد از ساعت‌ها وقتی جویای نامه اش می‌شود متوجه می‌شود که هنوز نامه از دفتر بابک ارسال نشده و دفتر رسول خادم نیز تلاشی برای دریافت سریع این لیست انجام نمی‌دهد . شاهدان می‌گویند ناراحتی زایدالوصفی در چهره محمد بنا دیده شده است.

3/ گفته می‌شود سه چهار هزار دلار در اختیار سرپرست تیم ملی در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا بوده اما بر اساس برخی شنیده‌ها در فرودگاه تعدادی از کشتی گیران از سرپرست تیم می‌خواهند که برای آنها تعدادی بطری آب تهیه کند اما «پول ندارم» تنها پاسخی بوده که شنیده اند. البته شایعه شده که خود سرپرست تیم از حسام الدین جعفری خواسته تا برایش آب تهیه کند .

4/ دمای هوای آستانه در زمان برگزاری رقابتهای کشتی آزاد 13 -14 درجه سانتیگراد بالای صفر بوده و آب و هوای بهاری دردسری برای کشتی گیران آزادکار ایجاد نمی‌کرد اما درست یک روز قبل از شروع مسابقات کشتی فرنگی دمای هوا با افت 15 درجه‌ای به زیر صفر می‌رسد غافل از این که هیچ کدام از اعضای تیم حتی یک کاپشن هم با خود نداشتند و تنها کاپشن شخصی محمد بنا بوده که بین کشتی گیران برای خروج از هتل و سالن دست به دست می‌شده است. برخی از همراهان تیم مدعی هستند سرپرست تیم می‌توانست با خرید تعدادی کاپشن مانع از سرماخوردگی فرنگی‌کاران شود عده‌ای هم معتقد بودند مگر ممکن است با توجه به امکانات روز، فدراسیون نتوانسته باشد پیش‌بینی درستی از آب و هوای آستانه داشته باشد؟

5/ فرودگاه امام خمینی همزمان با بازگشت فرنگی کاران از قزاقستان باز هم پذیرای مردم خونگرم و کشتی دوست بوده محمد بنا هم تا قبل از کنترل پاسپورت دلخوری و ناراحتی نداشته اما وقتی روی پله برقی قرار می‌گیرد و می‌فهمد که هیچکس از فدراسیون برای استقبال از تیم ملی کشتی فرنگی نرفته برآشفته می‌شود. تنها کسانی که پای پله برقی منتظر تیم ملی بودند مسئول سایت فدراسیون کشتی، مسئول تدارکات فدراسیون و چند نفر از دوستان محمد بنا بوده اند. بنا با عصبانیت به سراغ چمدانش می‌رود در همین لحظه حسام جعفری از او می‌خواهد که برای عکس تیمی بیاید اما بنا با دلخوری فرودگاه را ترک می‌کند. چند دقیقه بعد تازه علیرضا حیدری نایب رئیس فدراسیون کشتی به فرودگاه می‌رسد اما بنا و برخی کشتی گیران از فرودگاه خارج شده بودند .

6/ وقتی محمد بنا در زمان ریاست محمد رضا یزدانی خرم از فدراسیون کشتی جدا شد و جای خود را به رضا سیم خواه داد برخی‌ها در فدراسیون کشتی به خصوص آنها که مسئولیت خبر رسانی و روابط عمومی بر دوششان بود برای نقد بنا از هیچ کوششی فروگذار نکردند تا نشان دهند که نبودن محمد بنا تاثیری در کار فرنگی کاران ندارد. این قصه در زمان ریاست خطیب هم تکرار شد و وقتی محمد بنا بعد از المپیک لندن از کشتی خداحافظی کرد همان‌هایی که به دنبال حفظ صندلی بی ارزششان بودند باز هم برای خودشیرینی «آقای خاص» کشتی فرنگی را به عبداله چمن گلی ترجیح دادند و تلاش کردند تا باز هم با تخریب بنا، اجازه ندهند تا جای خالی او مشهود شود؛ تا این که چندی پیش وقتی دوربین برنامه ورزش از نگاه دو به خانه کشتی می‌رود ناگهان مقابل عوامل این برنامه محمد بنا در مواجه با این کارمند فدراسیون، برخی از نامرادی‌های گذشته اش را به او یاد آوری کرد البته به سبک خودش!

7/ «رسول خادم بزرگترین اشتباه عمرش را مرتکب شد که میزبانی جام جهانی کشتی فرنگی را گرفت. محمد بنا بیشترین سود را از میزبانی خواهد برد چون محبوبیت او نزد مردم صد برابر می‌شود» این گفته‌های یکی از مسئولین نزدیک به فدراسیون کشتی است. کسی که نفوذ زیادی روی خادم دارد. او می‌گفت «نمی دانیم چرارسول این کار را کرد اگر جام جهانی کشتی فرنگی با بهترین ستاره‌های کشتی فرنگی در تهران برگزار شود، محمد بنا را دیگر نمی‌توان جمع کرد! واقعا نمی‌دانم چرا رسول خادم این اشتباه را مرتکب شد»

8/ سال گذشته کشورمان میزبان رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی در ورزشگاه آزادی بود. در کشتی آزاد ستاره‌های نامدار کشتی ایران روی تشک رفتند و انبوهی از تماشاگران مشتاق نظاره گر نمایش آزاد کاران بودند نوبت که به کشتی فرنگی رسید باز هم قصه همین روزها بود. محمد بنا در «قهر» بود و کادر فنی با کشتی گیران نه‌چندان مطرح فرنگی کار به روی تشک رفت. تیمی که نه جام قهرمانی را بالای سر برد و نه توانست تماشاچیان پر شماری را به سالن بکشد . همانجا تماشاچیان شعار دادند: «تیم ملی بی بنا همینه همینه». امسال اما بنا مشغول کار بود و تمرینات با سوریان و نوروزی و قاسم رضایی و بشیر باباجان زاده و سایرین به شدت دنبال می‌شد خبر رسید که امسال هم میزبانی جام جهانی اندکی با تاخیر به ایران سپرده شده همه دلشان را صابون زدند که بالاخره بزرگان طلایی کشتی ایران برای اولین بار روی تشک‌های ایرانی و مقابل چشمان تماشاچیان روی تشک می‌روند. اما فدراسیون اعلام کرد به علت بی پولی، نمی‌تواند استادیوم 12 هزار نفری آزادی را اجاره کند و برای همین مسابقات در سالن قدیمی و کوچک پایتخت برگزار شد. سالنی که هیچ وقت میزبان مسابقات جام جهانی کشتی آزاد نبوده اما در طول تاریخ کشتی ایران 2 بار میزبانی جام جهانی کشتی فرنگی را برعهده داشته است !

۱۳۹۳/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...