نسخه چاپی

طرح جدید دولت برای انصراف از یارانه

استاندار خراسان شمالی از اجرای طرح جدید دولت یازدهم برای تشویق پر درآمدها به انصراف از دریافت یارانه، با عنوان ˈمیهن یارانˈ خبر داد.

سیدعلی اکبر پرویزی درنشست شورای اداری بجنورد اظهار کرد: بر اساس این طرح که دارای شاخه هایی چون "میهن یاران سلامت"خواهد بود، سرپرستان خانوارهای پردرآمد، از دریافت یارانه خود به نفع یکی از بخش های اقتصادی و اجتماعی انصراف خواهند داد.

به گزارش ایرنا، وی اظهارکرد: با اجرای این طرح سرپرستان خانوارهای متمول می توانند بر اجرای هزینه کرد یارانه های نقدی درامور عام المنفعه نظارت کرده وبه نوعی راستی آزمایی داشته باشند.

نماینده عالی دولت درخراسان شمالی گفت: دولت به دنبال کاهش خانوارهای یارانه بگیر متمول به نفع توسعه خدمات اجتماعی و رفاهی برای اقشار کم درآمد و نیازمندان و توسعه زیرساخت هاست.

پرویزی افزود: چنانچه دولت نتواند این برنامه ها را حداکثر در دو تا سه ماه آینده اجرا کند، به ناچار براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مجبور به شناسایی خانوارهای متمول و حذف آنها از دریافت یارانه می شود.

وی اضافه کرد: براساس مصوبه مجلس، زمانی که کسی برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام کرد، این اجازه را از لحاظ قانونی به دولت داده است که حساب های مالی وی را نیز بررسی کرده و از اطلاعات اقتصادی خانوارها راستی آزمایی داشته باشد.

استاندار خراسان شمالی گفت: اجرای مرحله اول قانون هدفمندی یارانه ها به صورت ناقص و با پرداخت غیرقانونی ازمنابع مالی خزانه کشور در دولت گذشته باعث شده تا دولت تدبیر و امید نیز چاره ای جز اجرای پرداخت نقدی یارانه ها نداشته باشد.

پرویزی افزود: در دولت گذشته به دلیل نقض قانون حدود 500 هزار میلیارد ریال برای پرداخت یارانه نقدی به مردم از خزانه و از اعتبارات عمرانی داده شد که مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: این در حالی است که باید پرداخت یارانه نقدی از محل درآمدهای ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تامین می شد و زیر بار نرفتن دولت قبلی برای اجرای مرحله دوم، بار مالی آنرا بر دولت تدبیر و امید تحمیل کرد.

استاندار خراسان شمالی گفت : باید منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها برای ارایه خدمات اجتماعی و مالی و بسترسازی رفاه اجتماعی در جامعه هزینه شود.

پرویزی بار دیگر از سرپرستان خانوارهای متمول خواست تا برای تحقق عدالت اجتماعی و کمک به نیازمندان واقعی از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند.

۱۳۹۳/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...