نسخه چاپی

واكنش‌ اشتون‌ به‌ انتخابات‌ عراق

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از حضور گسترده عراقیها در پای صندوقهای رای با وجود تهدیدهای فزاینده گروههای تروریستی ابراز شگفتی كرد.

به گزارش نما، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از حضور گسترده عراقیها در پای صندوقهای رای با وجود تهدیدهای فزاینده گروههای تروریستی ابراز شگفتی کرد.

به گزارش المسله، کاترین اشتون در بیانیه ای، از شجاعت شهروندان عراقی که با وجود وضع نابسامان امنیتی و تهدیدهای تروریستها، در انتخابات پارلمانی اخیر شرکت کرده و رای خود را به صندوقها انداختند، ابراز شگفتی کرد.

اشتون با استقبال از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق در موعد مقرر، آن را گام مهمی در راستای ایجاد دموکراسی در عراق قلمداد کرد.

اشتون بر ضرورت پایان عملیات شمارش آرا در اسرع وقت برای تشکیل دولتی که بتواند با چالشهای فراوان پیش روی عراق مقابله کند، تاکید کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین اقدامات خشونت آمیزی را که با هدف مانع تراشی در برابر برگزاری انتخابات پارلمانی رخ داد، محکوم، اما از شجاعت عراقیها که رای خود را با وجود این اقدامات و وضع نابسامان امنیتی به صندوقها انداختند، ابراز شگفتی کرد.

اشتون خاطر نشان کرد مشارکت گسترده مردم عراق در انتخابات اخیر نشان دهنده پایبندی عراقیها به تحقق دموکراسی و رقابت واقعی در این انتخابات بود.

کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی اخیر را که روز چهارشنبه 10 اردیبهشت برگزار شد، 63 درصد اعلام کرد، در این انتخابات بیش از 12 میلیون نفر شرکت کردند، در انتخابات خارج از عراق هم بیش از 165 هزار عراقی شرکت کرده بودند.
منبع: مهر

۱۳۹۳/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...