نسخه چاپی

قول عربستان به گروه‌های مسلح در سوریه

یكی از اعضای ارشد گروه موسوم به ائتلاف مخالفان سوریه اذعان كردكه عربستان قول مساعد داده كه به این ائتلاف در دست یابی به تسلیحات پیشرفته از كشورهای غربی كمك كند .

به گزارش نما، "اسعد مصطفی" در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت : هیأتی از ائتلاف ملی (ائتلاف مخالفان خارج نشین) در سفر اخیر خود به عربستان به بررسی مساله حمایت تسلیحاتی از دولت موقت (دولت انتصابی مخالفان در استانبول) پرداخت و از مسئولان عربستانی برای تسهیل دست یابی به تسلیحات پیشرفته از غرب قول مساعد گرفت.

مصطفی افزود: ما به مسئولان عربستانی گفتیم که مخالفان برای پیشرفت در میادین درگیری در سوریه نیاز به سلاح های پیشرفته دارند .

هیأتی به ریاست "احمد جربا" رئیس مخالفان سوریه در 21 آوریل به عربستان سفر کرد و تا روز 25 همان ماه با مسئولان سعودی به بررسی مسائلی همچون " تسهیل دست یابی ائتلاف ملی به کرسی سوریه در اتحادیه عرب، تسهیل افتتاح سفارتخانه هایی برای ائتلاف ملی در کشورهای عربی و ارسال کمک های مالی و تسلیحاتی برای گروه های مسلح در سوریه پرداخت.

جربا روز جمعه گذشته (2 مه) در دیدار با سرکردگان شوراهای نظامی وابسته به ائتلاف مخالفان سوری خارج نشین گفته بود: "ائتلاف ملی تلاش می کند که ارتش آزاد را برای ایجاد توازن قدرت در میادین درگیری سوریه به سلاح های پیشرفته مجهز کند."
جربا افزود: "سفر ما به عربستان نتایج مثبتی داشت که این نتایج به زودی مشاهده خواهد شد ."
منبع: العالم

۱۳۹۳/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...