نسخه چاپی

58كشته در درگیری بین النصره و داعش

بر اثر درگیری بین دو گروه تروریستی «جبهه النصره» و «داعش» در استان «دیر الزور» واقع در شرق سوریه 58 تن از دو طرف كشته شدند.

به گزارش نما، پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط نوشت: بر اثر درگیری بین دو گروه تروریستی «جبهه النصره» و «داعش» در استان دیر الزور واقع در شرق سوریه 58 تن از دو طرف کشته شدند و به این وسیله تعداد کشته‌های دو طرف که درگیری آنها از چهارشنبه گذشته شروع شده بود به 150 تن رسید.

ایمن الظواهری رهبر القاعده از جبهة النصرة خواسته بود تا درگیری با داعش را به پایان برساند ولی به وجود اینکه النصره جبهه النصره اعلام کرده بود از دستور الظواهری پیروی خواهد کرد ولی همچنان این درگیری ها ادامه دارد.

دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که 5 شهروند سوری در روستای عکیدات بر اثر درگیری بین جبهه النصره و داعش کشته شدند.

همچنین دیدبان حقوق بشر سوریه روز گذشته اعلام کرد که به دنبال درگیری بین داعش تعداد 6 هزار نفر از استان دیر الزور آواره شده‌اند.

درگیری بین جبهه النصره و داعش از سال 2013 شروع شد به گونه‌ای که دو طرف سعی دارند که نفوذ خود را در این منطقه حفظ کنند به ویژه اینکه شهرک الشحیل بزرگترین پایگاه النصره به حساب می‌آید و از طرف دیگر داعش می خواهد که سهم بیشتری از نفط را داشته باشد و راه النصره را بر الرقه که مرکز فعالیت دولت اسلامی عراق وشام است، ببندد.

منبع: فارس

۱۳۹۳/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...