نسخه چاپی

پاسخ ظریف به دلواپسی نمایندگان

سوال نمایندگان از وزیر امور خارجه در صحن مجلس با حواشی جالبی همراه بود.

به گزارش نما، 4 سوال نمایندگان مجلس از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در دستور کار امروز پارلمان قرار داشت که به علت شباهت، این سوالات در یک سوال تجمیع شد تا جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به نمایندگی از نمایندگان سوال کننده، سوال از وزیر را مطرح کند.

کریمی قدوسی در بخش اول سخنان خود مصاحبه ظریف با شبکه ABC آمریکا را پخش کرد که در آن ظریف موضوع هولوکاست را رد کرده بود و این موضوع را به نظر مقام معظم رهبری نیز تعمیم داده بود.

در ادامه کریمی قدوسی همچنین فیلم کوتاهی از سخنان مقام معظم رهبری را پخش کرد که در آن، ایشان هولوکاست را افسانه نامیدند.

نمایندگان سوال کننده از وزیر امور خارجه همچنین به مصاحبه محمدجواد ظریف با شبکه 2 آلمان اشاره داشتند و می‌گفتند که وزیر امور خارجه در این مصاحبه گفته است که اسرائیل را مردم فلسطین باید به رسمیت بشناسند و ما از آن منطقه دور هستیم.

پس از پایان بخش اول سخنان نماینده سوال کنندگان، محمدجواد ظریف پشت تریبون مجلس قرار گرفت تا ادامه سخنانش را بیان کند که در این زمان برخی نمایندگان همچون بهروز نعمتی، کمال الدین پیرموذن، حسن تامینی، رمضانعلی سبحانی‌فر و حسین گروسی مدام احسنت احسنت می‌گفتند.

اما در طرف مقابل، ابراهیم آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که نسبت به اقدام برخی نمایندگان که در حال تحریک دیگر وکلای ملت برای حمایت از سخنان ظریف عصبانی بود، مدام اعتراض می‌کرد که تعدادی از نمایندگان قصد داشتند وی را آرام کنند.

در میان بخش دوم سخنان ظریف در صحن مجلس، تعدادی از وکلای متمایل به دولت مقابل تریبون ایستاده بودند و در طرف دیگر نیز در قسمتی از صحن علیرضا زاکانی، سیدمحمود نبویان، مهرداد بذرپاش، علی ایرانپور، حمیدرضا فولادگر، احمد امیرآبادی و اسماعیل جلیلی گعده کرده بودند و با هم سخن می‌گفتند.

در میان صحبت‌های ظریف در صحن مجلس، صحبت‌های در گوشی کاظم جلالی با غلامعلی حداد عادل در صحن علنی خودنمایی می‌کرد.

حاشیه دیگر اینکه، ظریف در پایان سخنان خود گفت که "ما ملتی دلاور هستیم و نه دلواس" که کریمی قدوسی نیز در پاسخ به وی گفت: دلواپس بودن رمز ماندگاری انقلاب است و نه بالش پر زیر سر گذاشتن.

پس از پایان صحبت‌های کریمی قدوسی لاریجانی از وی پرسید آیا قانع شده و یا خیر که کریمی قدوسی قانع شدن خود را به صورت مشروط اعلام کرد که لاریجانی خطاب به وی گفت: ما از شما فلسفه حکم نمی‌خواهیم یک کلمه بگویید که قانع شده‌اید و یا خیر اما شما فلسفه می‌گویید. در ادامه وقتی کریمی قدوسی سخنان خود را ادامه داد لاریجانی از اتاق فرمان خواست تا تریبون وی را قطع کنند.

در همین هنگام غلامعلی جعفرزاده که قصد داشت پاسخ‌های وزیر خارجه به رای گذاشته شود، از طرف خود می‌گفت که کریمی قدوسی قانع نشده است.

پس از اینکه کریمی قدوسی اعلام کرد که به علت در پیش بود مذاکرات و به علت لطمه نخوردن به آن از پاسخ‌های وزیر قانع شده است، روح‌الله حسینیان، حمید رسایی، بیژن نوباوه، عزیز اکبریان، احمد امیرآبادی و جواد کریمی قدوسی دور هم جمع شده و حداد عادل نکاتی را به آنها گوشزد می‌کرد.
منبع: تسنیم

۱۳۹۳/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...