نسخه چاپی

درگیری مرگبار بین مخالفان بشاراسد

شبكه بی بی سی گزارش داد درگیری های شدید بین گروه های تكفیری در شرق سوریه، بیش از ۶۰ كشته برجای گذاشته و هزاران نفر را آواره كرده است.

به گزارش بی.بی.‌سی، گروه ناظران حقوق بشر سوریه روز یکشنبه اعلام کرد که درگیری های 4 روز گذشته 2 گروه 'دولت اسلامی عراق و شام' و گروه 'جبهه نصرت' حداقل 62 کشته برجای گذاشته است. این 2 گروه مدت هاست که در نواحی شمالی به ویژه در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه با هم درگیر بوده اند ولی اخیرا نبرد آن ها به مناطق نفت خیز شرق کشور سرایت کرده است. درگیری تازه این 2 گروه در 3 روستای استان دیرالزور در نزدیکی مرز عراق، ده ها هزار نفر را آواره کرده است.

به گزارش خراسان، گروه ناظران حقوق بشر سوریه می گوید درگیری های داخلی گروه های مخالف بشار اسد، فقط در سال میلادی جاری، بیش از 3 هزار کشته برجای گذاشته است. در جنگ داخلی سوریه تاکنون حدود 150 هزار کشته شده اند. در این میان، حکومت سوریه خود را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آماده می کند. از سوی دیگر، محمد اقبال رجب، رئیس جمعیت نجات تونسی های گرفتار در خارج اعلام کرد که اسامی 155 تونسی را از بین 1900 تونسی که طی جنگ در سوریه کشته شده اند، جمع آوری کرده است. وی اعلام کرد که تعداد زیادی از جوانان تونسی تحت عنوان جهاد به سوریه، عراق و مالی سفر کرده اند و دریک پژوهش انگلیسی لیست 1902 تونسی که در سوریه کشته شده اند، منتشر شده است.

۱۳۹۳/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...