نسخه چاپی

افتتاح مركز نقشه برداری مغز در ایران

نخستین مركز ملی نقشه برداری مغز با هدف بررسی و تحقیقات در حوزه مغز و اعصاب با همكاری مشترك دانشگاههای علوم پزشكی شهید بهشتی و شهید بهشتی به بهره برداری رسید.

نخستین مرکز ملی نقشه برداری مغز ایران صبح امروز با حضور دکتر ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر تهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی، معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و متخصصان مغز و اعصاب کشور به بهره برداری رسید.

این مرکز با هدف تحقیق در جهت تشخیص و درمان حوزه میان رشته ای مغز و اعصاب و روان توسط مرکز تحقیقات نقشه برداری مغز و همزمان با برپایی نخستین کنفرانس بین المللی نقشه برداری مغز ایران افتتاح شد.

تکنیک هایی همچون MRI، PET ، EEG و MEG از جمله روش های مورد استفاده در نقشه برداری مغز در این مرکز تحقیقاتی خواهد بود.

در مراسم افتتاح این مرکز و در جریان کنفرانس بین المللی نقشه برداری مغز، دکتر مجتبی زارعی - رئیس مرکز تحقیقات نقشه برداری مغز تلاش برای راه اندازی این مرکز ملی را از سال 2006 عنوان کرد و گفت: پروپوزال راه اندازی مرکز ملی نقشه برداری مغز 3 سال پیش از سوی اینجانب تهیه و به تائید وزارت بهداشت رسید و پس از هماهنگی و مذاکره با دانشگاههای شهید بهشتی و علوم پزشکی و انعقاد توافقنامه، عملیات راه اندازی این مرکز آغاز شد.

وی از تمامی علاقه مندان در حوزه علوم اعصاب، جراحان اعصاب، متخصصان مغز و اعصاب و روانپزشکان، رادیولوژیستها و روانشناسان، متخصصان فیزیک پزشکی و مدیکال انفورماتیک دعوت به همکاری کرد و گفت: این مرکز علاقه مند به ارائه سرویس به تکنیک های فوق خواهد بود.

در این مراسم مهدی تهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی نیز راه اندازی مرکز ملی نقشه برداری مغز ایران را فتح بابی برای توقف جدایی دو دانشگاه شهید بهشتی و علوم پزشکی برشمرد و خاظرنشان کرد: با این پژوهشکده زیرساخت لازم برای تحقیقات بین رشته ای ایجاد شد.

وی با بیان اینکه نهادهای دولتی نباید مانع ارتباط دو دانشگاه شهید بهشتی و علوم پزشکی شوند تصریح کرد: انگیزه ما از راه اندازی مرکز ملی نقشه برداری مغز، ایجاد یک ساختار واحد برای حل مشکل پژوهش های بین رشته ای است و پس از این قصد داریم مراکز متعددی برای این قبیل پژوهش ها ایجاد کنیم.
منبع: مهر

۱۳۹۳/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...