نسخه چاپی

گشت‌زنی جنگنده‌های روس در سواحل كالیفرنیا

فرمانده نیروی هوایی آمریكا دوشنبه از افزایش چشم‌گیر تحركات روسیه در اقیانوس آرام خبر داد و گفت اخیرا جنگنده‌های روس در نزدیكی سواحل كالیفرنیا اقدام به گشت‌زنی كرده‌اند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، فرمانده نیروی هوایی آمریکا دوشنبه شب از افزایش قابل‌توجه فعالیت‌های جنگنده‌ها و کشتی‌های روسی در اقیانوس آرام خبر داد.

ژنرال «هربرت کارلیسل» این اقدامات را به اوضاع ماه‌های اخیر اوکراین مرتبط دانست و مدعی شد که مسکو قصد دارد از این طریق توانمندی‌های نظامی و اطلاعاتی خود را به رخ آمریکا بکشد.

به گفته کارلیسل، جنگنده‌های روس در روزهای گذشته در نزدیکی سواحل کالیفرنیا گشت‌زنی کرده و پروازهایی هم بر فراز جزیره «گوام» واقع در غرب اقیانوس آرام داشته‌اند. این جزیره جزو اراضی تحت حاکمیت آمریکا به شمار می‌آید. نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده است که اخیرا یک فروند جنگنده اف-15 این کشور یک بمب‌افکن راهبردی روسیه را در نزدیکی این جزیره رصد کرده است. جزایر ژاپنی و کره نیز از دیگر مناطقی است که به ادعای آمریکا، شاهد گسترش فعالیت‌های روسیه بوده‌اند.

کارلیسل که در نشست اندیشکده «مرکز مطالعات بین‌الملل و راهبردی» صحبت می‌کرد، همچنین گفت علاوه بر جنگنده‌ها، کشتی‌های روس نیز در روزهای اخیر فعالیت‌های خود در اقیانوس آرام را افزایش داده‌اند.

۱۳۹۳/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...