نسخه چاپی

برنامه دولت برای كارآمدی بیمه‌ها

وزیر بهداشت با عنوان این مطلب كه حمایتهای بیمه‌ای از دندانپزشكی اسف بار است، افزود: در زمینه كارآمد ساختن بیمه‌ها در دولت یازدهم قدمهایی برداشته‌ایم.

دکتر سید حسن هاشمی روز سه شنبه در پنجاه و چهارمین کنگره بین‌المللی انجمن دندانپزشکی ایران که در محل سالن اجلاس سران برگزار می شود، گفت: موفقیت و ارتقای رشته دندانپزشکی در گرو اتحاد و همدلی شما دندانپزشکان با یکدیگر است. امیدوارم در آینده با همدلی انجمن‌های دندانپزشکی آینده درخشانی را برای این رشته شاهد باشیم. در این زمینه شاید ضرورت داشته باشد برخی انجمن‌هایتان را در یکدیگر ادغام کنید چرا که گاهی تعداد زیاد انجمنها ممکن است باعث هدر رفتن منابع و انرژی شود. امیدواریم سال آینده این همگرایی اتفاق افتاده باشد.

وی افزود: آنچه که در حوزه پزشکی و به ویژه دندانپزشکی آزار رسان است، عدم توجه به بحث پیشگیری و بهداشت است. البته این موضوع نیز ریشه در فرهنگ دارد. هرچه بر پزشکی هزینه کنیم و اقتصاد این بخش یعنی درمان را توسعه دهیم، تغییر در نگاه مردم میسر نخواهد شد.

هاشمی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیتهای مختلف جهت ارائه آموزش‌های سلامتی به مردم از سوی انجمن‌های علمی پزشکی گفت: در این دولت فرصتهای زیادی پیش روی شماست به عنوان مثال می‌توانید از ظرفیت 12.5 میلیون نفری دانش آموزان در وزارت آموزش و پرورش استفاده کنید. البته مجموع جمعیت دانش آموزان با والدینشان حدود نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که ظرفیت خوبی برای آموزش و اطلاع رسانی محسوب می‌شوند. بی تردید یکی از مهمترین وظایف انجمن دندانپزشکی ایران افزایش سواد سلامت و آموزش خودمراقبتی برای آحاد ایرانیان است.

هاشمی تاکید کرد: بنابراین پیشگیری مهمترین وظیفه انجمن هاست و دولت باید نهایت استفاده را از ظرفیت انجمن‌ها ببرد.

وزیر بهداشت در ادامه به نقش بیمه‌ها در حمایت از مردم و بیماران اشاره کرد و گفت: حمایتهای بیمه‌ای در حوزه دندانپزشکی اسف بار است. لازم است حتما در مقوله بیمه دندانپزشکی کاری شود. در این باره همواره حرف زده شده اما وقتی پای عمل می‌رسند مبحث منابع مالی به میان می‌آید و به همین دلیل است که تاکنون کاری در این زمینه اتفاق نیفتاده است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در زمینه کارآمد کردن بیمه‌ها در این دولت قدم‌هایی برداشته‌ایم و امیدوارم در آینده قدمهای موثرتری برداریم.

وزیر بهداشت ادامه داد: یکی از دلایل عدم موفقیت وزارت بهداشت برای حل مشکلات رشته دندانپزشکی، گسترش بی رویه و تربیت ناهمگون دندانپزشکان در سراسر کشور است. واقعا دانشکده‌های دندانپزشکی از نظر امکانات و دانش حرفه‌ای با یکدیگر همگون نیستند به طوری که برخی جاها استحقاق مجوز تربیت دانشجوی دندانپزشکی را ندارند. در مجموع در زمینه اقدامات دندانپزشکی کارهای بر زمین مانده بسیار است.

وی افزود: اگر از ابتدا کانونی برای این قضیه داشتیم قطعا قدم‌های موثری تاکنون برای این رشته برداشته شده بود.

وزیر بهداشت از تشکیل شورای عالی جهت سامان دادن مشکلات بهداشت دهان و دندان خبر داد و گفت: کار وزارت بهداشت فضاسازی و ایجاد فرصت‌ها و برداشتن موانع است. خود شما بهتر می‌توانید مشکلات را آسیب شناسی و راهکار مناسب را ارائه دهید. به این ترتیب لازم است کمک کنیم تا طرحی جامع برای دندانپزشکی کشور تدوین شود.
منبع: مهر

۱۳۹۳/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...