نسخه چاپی

پرواز جنگنده‌های روسی بر فراز آمریكا

فرمانده نیروی هوایی آمریكا در منطقه آسیا-پسفیك از رهگیری یك جنگنده روسی بر فراز كالیفرنیا خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، رویترز گزارش داد: ژنرال "هربرت (هاوک) کارل‎لیزل" در سخنرانی خود در اندیشکده مطالعات استراتژیک و بین الملل (SIS) واشنگتن با نمایش تصویری در خصوص رهیگیری یک جنگنده مدل "بیر" روسی از سوی جنگنده های اف 15 آمریکایی بر فراز گوام و همچنین سواحل کالیفرنیا، از افزایش پرواز جنگنده های روسی در نردیکی مرزهای آمریکا خبر داد.

به گفته این ژنرال آمریکایی در هفته های اخیر حضور جنگنده های روسی بر فراز منطقه آسیا پسفیک افزایش یافته و حتی آب های اقیانوس آرام نیز شاهد افزایش رفت و آمد کشتی های روسی بوده اند.

بر اساس گفته های ژنرال کارل‎لیزل، تعدادی از کشتی های روسی در نزدیکی آب های کره و ژاپن نیز مشاهده شده اند. کارل‎لیزل همچنین عنوان داشت که شمار گشت های بلند مدت هواپیماهای روسی در اطراف مرزهای ژاپن و کره نیز به طور چشمگیری افزایش یافته و این جریان همزمان با افزایش میزان رفت و آمد کشتی های روسی در منطقه بوده است.

کارل‎لیزل در حالی از افزایش شمار پروازهای هواپیماهای روسی در منطقه آسیا-پسفیک و همچنین مرزهای آمریکا گزارش می دهد که بحران اوکراین موجب شده جنگ افزارهای ایالات متحده اعم از ناو، زیردریایی و جنگنده به سمت مرزهای روسیه سرازیر شوند. در همین رابطه علاوه بر حضور ناوها و زیردریایی های آمریکا در دریای سیاه شماری از نظامیان ایالات متحده نیز در کشورهای لتونی، لیتوانی و لهستان مستقر شده اند.

۱۳۹۳/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...