نسخه چاپی

رأی دولت ریزش كرده پس بیشتر سیاسی‌كاری كند!

«تشكیل دولت روحانی مثل یك امر ناخواسته بود و او تا 48 ساعت قبل از انتخابات نمی‌دانست كه 19میلیون رای دارد.»

«تشکیل دولت روحانی مثل یک امر ناخواسته بود و او تا 48 ساعت قبل از انتخابات نمی‌دانست که 19میلیون رای دارد.»

این مطلب را صادق زیبا کلام در مصاحبه با روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد مورد تاکید قرار داد و افزود: رای روحانی دچار ریزش شده است.
زیباکلام در این گفت وگو اظهار می‌دارد: مجموعه‌ای که در دولت وجود دارد گروهی نبوده‌اند که از سالها قبل به صورت تیمی و منسجم با هم کار کرده باشند.

وی درباره ناهمگونی نیروهای سیاسی کابینه می‌گوید: آقای روحانی و مجموعه دولت مجبور هستند به هر حال مراقب اصولگرایان باشند. در عین حال آقای روحانی تمایل دارد اصلاح‌طلبان معتدل و میانه‌رو را با خودش داشته باشد. از طرفی آقای روحانی تمایل دارد اصلاح‌طلبان معتدل و میانه‌رو را با خودش داشته باشد. آقای روحانی به واقع دیدگاه‌های آقای هاشمی رفسنجانی را باور دارد. پس این دولت، دولتی است که خودش چندان انسجامی نداشته اما درعین حال هوای اصولگرایان را داشته، در عین حال تمایلاتی به اصلاح‌طلبان دارد، در عین حال اعتقاد بنیادی به هاشمی رفسنجانی دارد.

زیباکلام همچنین گفت: خیلی‌ها در کابینه مثل آقای علی جنتی معتقدند که سانسور نباید باشد و برخی دیگر هم معتقدند که درجه‌ای از سانسور نیاز است. پس آن وحدت موردنظر در این دولت وجود ندارد چون در همان ابتدا تشکیل دولت آقای روحانی مثل یک امر ناخواسته بود. آقای روحانی تا 48 ساعت قبل از انتخابات نمی‌دانست که 19میلیون رای دارد. خیلی‌ها از خود من می‌پرسیدند که چرا باید در انتخابات شرکت کنیم.

او این را هم گفت که «در دولت روحانی یک ژنرال است به نام حسن روحانی، اما ببینید ژنرال دیگری هم به نام اکبر ترکان وجود دارد. یک ژنرال دیگر هم به نام محمدباقر نوبخت در دولت حضور دارد و چندین ژنرال دیگر».

زیباکلام در ادامه تصریح می‌کند: من معتقدم بخشی از آن 19 میلیونی که برای آقای روحانی رای داده‌اند دچار ریزش شده‌اند... همه با هم در اینکه کسر قابل توجهی از این 19میلیون ریزش کرده متفق القول هستیم. اما به عقیده من 80درصد این ریزش ناشی از سرخوردگی که در قبال مطالبات بوده است. یعنی می‌خواهم بگویم ده درصد ریزش رای آقای روحانی به دلیل مسائل اقتصادی است و مابقی آن به دلیل عدم توجه دولت به مطالبات جامعه مدنی است(!)

فراز اخیر اظهارات زیباکلام در حالی است که توقع این رای‌دهندگان به روحانی، بهبود وضعیت اقتصادی بوده و به همین دلیل نیز 97درصد با دعوت دولت به انصراف از یارانه همراهی نکردند.

به نظر می‌رسد این قبیل اظهارات برای دادن آدرس غلط و هل دادن دولت به سمت افراطی‌گری‌های مطلوب اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود.

۱۳۹۳/۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...