نسخه چاپی

نامه سیف به آخوندی درباره مسكن مهر

رئیس كل بانك مركزی در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی اعلام كرد: بانك مسكن حق دخل و تصرف در ۲ هزار میلیارد تومان نسهیلات مسكن مهر به پروژه‌های جا مانده ندارد.

شورای پول و اعتبارروز 20 بهمن ماه سال گذشته سقف کلی تسهیلات مسکن مهر را از 48 هزار میلیارد تومان به 50 هزار میلیارد تومان افزایش داد و بانک مرکزی آن را ابلاغ کرد.

به گزارش فارس، این افزایش 2 هزار میلیارد تومانی مصوبه دولت در اسفند ماه سال 91 در دولت یازدهم توسط شورای پول و اعتبار تصویب و سقف تسهیلات کلی مسکن مهر از 48 هزار میلیارد تومان به 50 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

گزارش‌ها حاکی از این است که اگر چه شورای پول و اعتبار این افزایش سقف تسهیلات کلی مسکن مهر را برای سرعت دادن به اتمام پروژه‌های مسکن مهر و پذیرش تمام تعهدهای ایجاد شده دولت قبل اختصاص داده، اما ظاهراً بانک مسکن از اختصاص این 2 هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها و بستن پرونده طرح های باقی مانده به دلایل نامشخص خودداری می‌کند.

*ماهانه 200 میلیارد تومان تسهیلات اضافه به مسکن مهرمی‌دهیم

نعمتی مدیر امور اعتباری و سرمایه‌گذاری بانک مسکن نیز به تازگی و در واکنش به این گزارش اعلام کرد کهحجم دریافتی‌ها از محل وصولی‌های مسکن مهر ماهانه 2 هزار میلیارد ریال است، منتهی چون این مبلغ کم است، مدیریت بانک مسکن تصمیم گرفته است که این میزان را از محل اعتبارات خود بانک مسکن ماهانه به 4 هزار میلیارد ریال برساند.

*واکنش سیف به اظهارات مسئولان بانک مسکن: حق دخل و تصرف در تسهیلات مسکن مهر را ندارید

بر اساس این گزارش، سیف رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به این اقدام بانک مسکن رسماً و طی نامه‌ای به آخوندی اعلام کرده است که ما 2 هزار میلیارد تومان را به بانک مسکن عودت داده‌ایم.

*سیف: بانک مسکن حق ندارد برای مسکن مهر سهمیه تعیین کند

در این نامه که امضای سیف در پایین آن قرار دارد آمده است:بانک مسکن حق ندارد در2 هزار میلیارد تومانی که عودت داده شده است،سهمیه ماهانه پرداخت 200 میلیارد تومان تعیین کند.

در این نامه سیف تأکید کرده است: این2 هزار میلیارد تومان رابابت طرح‌های متعهد شده و تکمیل طرح‌های نیمه تمام به بانک مسکن پرداخت کردیم، بنابراینکسی که باید تعیین کند این 2 هزار میلیارد تومان را کجا خرج کنید، وزارت راه و شهرسازی است.

در این نامه آمده است: بانک مسکن در طرح مسکن مهر تنها بانک عامل است که بابت خدماتی که به طرح مسکن مهر می‌دهد 2 درصد سود می‌گیرد. بنابراین حق دخل و تصرف برای این 2 هزار میلیارد تومان که به سقف کلی تسهیلات مسکن مهر اضافه شده است راندارد.

برخی از متقاضیان مسکن مهر که تعداد آنها 15 نفر از قروه کردستان هستند، اعلام کردند که از یک سال پیش به دلیل تغییر و تحول دولت معطل هستند و تسهیلات نگرفته‌اند.

۱۳۹۳/۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...