نسخه چاپی

در خانه موسیقی

خوانندگان پاپ گرد هم آمدند

عکس خبري -خوانندگان پاپ گرد هم آمدند

تعدادی از خوانندگان موسیقی پاپ سه شنبه 16 اردیبهشت ماه با حضور در خانه موسیقی ایران اولین گردهمایی خود را برای تشكیل كانون خوانندگان موسیقی پاپ تشكیل دادند.

به گزارش نما به نقل از سایت خانه موسیقی، در ابتدای این گردهمایی دکتر محمدسریر(رئیس هیئت مدیره) ضمن خوش آمد گویی به خوانندگان پاپ گفت: پس از مدت ها که بحث تشکیل کانون خوانندگان پاپ در خانه موسیقی مطرح بود، شورای عالی و هیئت مدیره تصمیم گرفت این کانون تشکیل شود و امیدواریم اثرات خوبی داشته باشد.

وی افزود: نگاه ما با ید به محتوای موسیقی باشد و اینطور نیست که یک نوع موسیقی حتما خوب یا بد باشد. آنچیزی که باید در این کانون بدان توجه ویژه شود ارتقا درونی محتوای موسیقی است. بسیاری از خوانندگان پاپ دارای استعداد زیادی هستند که خانه موسیقی وظیفه دارد راه را برای بروز استعداد ها هموار کند.

رئیس هیئت مدیره خانه موسیقی گفت: ما در اینجا ده کانون در دسته بندی های مختلف موسیقی،آهنگسازی، نوازندگی و خوانندگی داریم که کانون خوانندگان پاپ هم قرار است در این مجموعه قرار بگیرد.

وی افزود: متاسفانه شناخت درستی از موسیقی در جامعه پاپ نیست و ما در اینجا سعی داریم شان و منزلت فعالیت موسیقی پاپ را در جامعه بالا ببریم.

سریر همچنین در ادامه درباره ساختار خانه موسیقی و نقش کانون ها در شکل گیری مجموعه مدیریتی خانه توضیحاتی ارائه کرد.

در ادامه حمیدرضا نوربخش(مدیرعامل خانه موسیقی) ضمن خوش آمد گویی به حضار درباره سابقه مطرح شدن موسیقی پاپ در خانه موسیقی اشاره کرد و گفت: در ابتدای تشکیل خانه موسیقی مباحثی در مورد موسیقی پاپ مطرح شد که برخی فعالان این حوزه رنجیده خاطر شدند و فکر کردند اینجا فقط خانه موسیقی کلاسیک و سنتی است در صورتی که اینگونه نبود.

وی افزود: در اینجا هیچ وقت تنگ نظرانه نگاه نکردیم و همیشه دوست داشتیم کسانی که در حوزه موسیقی پاپ فعالیت می کنند در کنار ما باشند. در این سال ها هم در کنار ما بودند. دوستان می گفتند کانون موسیقی پاپ درست کنیم، با بررسی هایی که در اساسنامه داشتیم به این نتیجه رسیدیم در اینجا کانون ها براساس نوازندگی و خوانندگی تقسیم شده اند بنابراین جای کانون خوانندگان پاپ خالی بود. در اینجا همه باید سعی کنیم فعال باشیم، سطح کار را ارتقا دهیم و دیده شویم.

در ادامه نوربخش درباره روند شکل گیری یک کانون در خانه موسیقی توضیحاتی ارائه کرد و درباره جایگاه کانون خوانندگان پاپ پس از تشکیل توضیحاتی ارائه داد.

نوربخش همچنین گفت: برای تشکیل این جلسه زمان های مختلفی را مد نظر داشتیم و طبیعی است بسیاری از دوستان نتوانستند حضور پیدا کنند بنا بر این یک نوبت دیگر این گردهمایی برگزار خواهد شد تا در آنجا هیئت موسس کانون خوانندگان پاپ انتخاب شود و برای تهیه اساسنامه، عضو گیری و تشکیل مجمع عمومی اقدامات لازم را انجام دهند.

پس از این سخنان تعدادی از خوانندگان پاپ به بیان دیدگاه های خود درباره فعالیت های صنفی پرداختند و همچنین سوالاتی را درباره فعالیت های خانه موسیقی مطرح کردند که توسط نوربخش و سریر پاسخ داده شد.

۱۳۹۳/۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...