نسخه چاپی

دلیل لغو سفر سعید جلیلی

تشكل های دانشجویی دانشگاه لرستان در پی لغو سفر سعید جلیلی به لرستان، با صدور بیانیه ای دلایل آن را حاكم شدن فضای امنیتی بر دولت عنوان كردند.

در پی لغو سفر سعید جلیلی دبیر سابق شورای امنیت ملی در استان لرستان تشکل های دانشجویی دانشگاه لرستان بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش تسنیم، برای چندمین بار پس از شروع به کار دولت تدبیر و امید، نقاب دروغین و ریاکارانه ی "آزادی بیان "و "زنده باد مخالف من" و "تحمل مخالف" از چهره مدعیانی که سالها بر طبل توخالی اصلاح طلبی و تساهل و تسامح کوبیده اند، فرو افتاد تا همه بیش از پیش به بی مایگی و استفاده ابزاری این مدعیان دروغین از شعارهایشان پی ببرند.

این بیانیه می افزاید: جای بسی تعجب است کسانی تاب تحمل حضور منتقدینشان در میان دانشجویان و دانشگاهیان را ندارند که خود را تنها داعیه داران آزادی بیان و پذیرش مخالفان و منتقدان با آغوش باز و اعتدال گرایی می دانند و معتقدند در قبال "رویکرد سرهنگی "رقیبان شان، "رویکرد فرهنگی و اعتدال گرایانه "اتخاذ کرده اند.

دیر این بیانیه تصریح شده است: خدا می داند اگر چنین اتفاقی در زمان دولت اصولگرا می افتاد این جماعت چه برخوردهای بی شرمانه ای که نمی کردند و چه تهمت هایی که به رقیبان شان نسبت نمی دادند. آیا اجازه ندادن به یک چهره برجسته فرهنگی و سیاسی، یعنی دکترسعید جلیلی ، برای حضور در دانشگاه لرستان، آن هم نه برای انتقاد از توافق ژنو و عملکرد دولت، بلکه برای تبیین شعار سال و اهمیت مقوله ی فرهنگ و اقتصاد مقاومتی ، برخورد سرهنگی نیست؟ حال آنکه این قصه سر دراز دارد و سخنرانی ایشان در دانشگاه های دیگر نیز لغو شده است.

در این بیانیه آمده است: آیا دولت محترم می خواهد بر این موضوع صحه بگذارد که منظور از شعار "اعتدال گرایی و عملکرد فراجناحی" به حاشیه راندن مخالفان و منتقدان دلسوزی است که هدفی جز گوشزد کردن مسائل و مشکلات و تلاش صادقانه برای کمک به دولت در رفع آنها ندارند؟

این بیانیه می افزاید: جای بسی تاسف است که علی رغم همه ادعاها و شعارها ، در عمل، سلیقه گرایی و جناح بازی و سیاسی بازی ها بر تصمیم و عملکرد مسئولان سایه می افکند و مسئولان استانی و کشوری در اقدامی ظالمانه، ساعاتی پیش از برنامه سخنرانی دکتر جلیلی در دانشگاه لرستان، آن را لغو و تلاش های شبانه روزی و انتظار چند ماهه دانشجویان دانشگاه لرستان را بر باد دادند.

در این بیانیه آمده است: ما دانشجویان دانشگاه های لرستان اعلام می کنیم تا همیشه و علی رغم همه سنگ اندازی ها و مانع تراشی های مسئولینی که بیهوده می کوشند در راه رسیدن به آرمانهایمان مانع ایجاد کنند، بر سر آرمانهای خویش با امام، شهدا و رهبری با قدرت تمام ایستاده ایم و از این برخوردهای سرهنگی ونادرست و زشت مسئولان دلسرد نمی شویم و امیدواریم مسئولین محترم این رویه زشت و ناپسند را به عنوان میراثی ناشایست از خود به جای نگذلرند که بی شک در دادگاه افکار عمومی محکوم و سرافکنده می شوند.

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار بود امروز چهارشنبه سفر یک روزه ای به لرستان داشته باشد و در شهر خرم آباد و در دانشگاه لرستان به سخنرانی بپردازد که در لحظات آخر به دلایل نامشخص سفر وی لغو شد.

۱۳۹۳/۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...