نسخه چاپی

چاك هیگل: آمریكا منزوی می شود

چاك هیگل در سخنانی گفت: بحران های جهان به شكلی هستند كه آمریكا نمی تواند با چشمانی بسته از كنار آنها رد بشود.

به گزارش نما، خبرگزاری فرانسه (AFP) نوشت: وزیر دفاع امریکا در روز سه شنبه در مورد منزوی شدن آمریکا در جهان بین الملل هشدار داد.

چاک هیگل در سخنانی در این رابطه گفت: بحران های جهان به شکلی هستند که آمریکا نمی تواند با چشمانی بسته از کنار آنها رد بشود.



خبرگزاری فرانسه در ادامه نوشت: این سخنان هیگل با خستگی و ناراحتی فزاینده مردم از جنگ های عراق و افغانستان و همچنین دخالت های نظامی آمریکا در دیگر کشور ها همراه بود.



بسیاری از منتقدان دولت اوباما او را متهم می کنند عامل تضعیف رهبریت آمریکا در جهان دولت او بوده است و با دخالت هایی که در لیبی کرد و عقب نشینی که در سوریه انجام داد، بیشتر از پیش به چهره آمریکا ضربه زد.

با وجود عقب نشینی آمریکا از عراق و افغانستان، هاگل اعلام کرد که هم اکنون حدود 400 هزار سرباز آمریکایی در سرتاسر جهان در حدود نزدیک به 100 کشور جهان، حضور دارند.



نظر سنجی های جدید وال استریت ژورنال و ان بی سی هم آمارهایی از اختلاف مردم بر سر نقش آمریکا در جهان بیان کرده و 47 درصد مردم مخالف دخالت های آمریکا در امور دیگر ها بودند.



هاگ در ادامه از برنامه های کنگره در مورد کاهش بودجه نظامی آمریکا انتقاد کرد و اعلام کرد که امر موجب نمیه کار ماندن عملیات ها نظامی در دیگر کشور ها خواهد بود.

۱۳۹۳/۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...