نسخه چاپی

یونسی می‌خواهد هیجان قومیتی ایجاد كند

روزنامه جوان‌ نوشت:

احمد بخشايش اردستاني، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين»‌ در واکنش به اظهارات اخیر علی یونسی، دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقلیت‌ها اظهار داشت: آقاي يونسي مرد روشن و دانايي است. اگر صحبت‌هاي او را راجع‌به نماد شير و خورشيد به صورت جز به جز بررسي كنيم، معناي تك‌تك اين نمادها خوب است اما با توجه به اينكه شير و خورشيد نماد پرچم شاهنشاهي بود و زيبنده انقلاب اسلامي نبود، پس از انقلاب حداكثري جمهوري اسلامي نمادهاي دوران قبل از جمله شير و خورشيد كه يادآور دوران شاهنشاهي بود، حذف شد و آرم الله روي پرچم كشورمان نقش بست.

بخشايش اردستاني ادامه داد: در حال حاضر آقاي يونسي معاون اقوام و قوميت‌هاست و شايد دلخوري و گله از نظام هم داشته باشد، به اين اعتبار كه قرار بود وزير كشور يا وزير اطلاعات شود اما به هر دليلي نشد و اكنون كه در جهت خاص قوميتي صحبت مي‌كند و مي‌خواهد مقداري هيجان قوميتي ايجاد كند البته اين هيجانات قوميتي نبايد حاشيه‌هايي داشته باشد كه بر متن مديريت اصلي كشور تقدم پيدا مي‌كند.

وي تاكيد كرد: متن جمهوري اسلامي و نظام نبايد توسط اين حاشيه‌ها به اين سمت و سو حركت كند اما همين كه ايشان اين جملات را گفته و باعث شده افراد روي آن نظر دهند اين حاكي از اين است كه صحبت‌هاي يونسي مي‌تواند تاثيرگذار باشد.

بخشايش اردستاني با اشاره به صحبت‌هاي يونسي در خصوص خاخام و روحانيت گفت: آقاي يونسي در صحبت‌هايش اشاره كرده كه اگر من روحاني و خاخام‌ها بگذارند مردم خوب زندگي مي‌كنند اين جمله تا حدي هم درست است و هم مي‌تواند غلط باشد. اگر از جنبه صحيح اين حرف نگاه گنيم به نظر مي‌رسد آقاي يونسي خواسته اينطور آسيب‌شناسي كند كه اگر رهبران فكري و ديني با يكديگر سازگاري داشته باشند شايد جنگ‌هاي منطقه‌اي رخ ندهد.

وي تصريح كرد: اين حرف آقاي يونسي قابل سرزنش نيز است از اين جهت كه مي‌خواهد بگويد علت اينكه ما با غرب دچار مشكل شده‌ايم و چون جمهوري اسلامي با اسرائيل مشكل دارد، اين مشكل به وسيله سران جمهوري اسلامي كه روحاني هستند و سران يهوديان به وجود آمده بنابراين اين كينه‌هاي شكل گرفته به واسطه روحانيت ما و يهوديان است كه آنها نمي‌گذارند توافق را به امضا برسانيم و مشكلمان را با غرب حل كنيم. از اين بابت حرف ايشان بين حق و باطل است.

۱۳۹۳/۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...