نسخه چاپی

قول مرتضوی برای استخدام 5777 نفر در تامین اجتماعی

عکس خبري -قول مرتضوي براي استخدام 5777 نفر در تامين اجتماعي

مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی كشور كه در جریان استیضاح وزیر تعاون، كار و رفاه و ماجرای حكمیت گفته شد قرار است استعفا دهد گفت كه 35 هزار میلیارد تومان مطالبات تأمین‌اجتماعی از دولت وصول شده است.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، سعید مرتضوی مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی کشور از وصول مطالبات این صندوق به میزان 35 هزار میلیارد تومان از طریق واگذاری سهام دولت در 21 شرکت و بانک خبر داد.
آنگونه که از شواهد برمی آید نه هیچ خبری از استعفا است و نه قول شرفی که بر اساس آن استیضاح وزیر لغو شد، حتی مرتضوی از استخدام پنج هزار و 777 نفر هم خبر داده است.

مرتضوی با حدادعادل دست شرف داد که استعفا می دهد و از نظرش بر نمی​گردد به تامین اجتماعی هم نمی رود مگر برای استعفا



بازی مرتضوی در زمین مجلس

در ادامه گزارش هزار و 94 کلمه ای خبرگزاری دولت از سخنرانی مبسوط سعید مرتضوی می آید:
سعید مرتضوی' در مراسمی که به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زهرا 'س' و پاسداشت مقام زن برگزار شد،افزود: این مطالبات از سال 1357 معوق مانده بود.

** بیمارستان میلاد به قطب درمان‌ تخصصی و فوق تخصصی پزشکی کشور تبدیل می‌شود
وی با تشریح اهم اقدامات خود از زمان تصدی پست مدیر عاملی این صندوق به انعقاد تفاهم‌نامه ارتقای خدمات تخصصی، فوق تخصصی در بیمارستان میلاد در 18 اردیبهشت ماه جاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد.

مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی کشور گفت:بر اساس این تفاهم‌نامه بیمارستان میلاد به قطب درمان‌ تخصصی و فوق تخصصی پزشکی درکشور تبدیل خواهد شد.

مرتضوی افزود:مجوز پیوند کبد، کلیه و مغز استخوان از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای این بیمارستان گرفته شده و به جرأت می‌توان گفت اخذ این مجوزها از دیرباز جزو آرزوهای صندوق تأمین‌اجتماعی بوده است.

** پرداخت 11 هزار میلیارد ریالی مطالبات معوق مراکز طرف قرارداد

مدیر عامل صندوق تأمین‌اجتماعی کشور به پرداخت مطالبات معوق مراکز طرف قرارداد به مبلغ یک هزار 100 میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: مطالبات بیمارستان‌ها، پزشکان، دندانپزشکان، داروخانه‌ها و مراکز تصویربرداری و سایر مراکز طرف قرارداد با تأمین‌اجتماعی طی 40 روز گذشته پرداخت شده و مطالبات آنها هم اکنون به روز شده است.

** بیمارستان لبافی‌نژاد از تأمین‌اجتماعی جدا نمی‌شود

مرتضوی ،منتفی کردن انتقال بیمارستان شهید دکتر لبافی‌نژاد به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را جزو عملکرد خود در ایام گذشته برشمرد و گفت: تمهیدات لازم برای ابقای این بیمارستان مهم و ممتاز در صندوق تأمین‌اجتماعی کشور انجام شده است.

وی پرداخت کارانه معوق کارکنان بخش بیمه‌ای و درمان غیرمستقیم سراسر کشور، انعقاد تفاهم نامه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور حذف شرط شبانه‌روزی بودن مراکز درمانی سرپایی برای صدور پروانه بهره‌برداری و کسب مجوز به کارگیری پزشک متخصص طرحی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله اقدامات انجام شده از زمان تصدی اش در این صندوق ذکر کرد.

پذیرش پزشک عمومی به عنوان مسئول فنی بخش های رادیولوژی مراکز سرپایی و بیمارستان‌های منتخب صندوق تأمین‌اجتماعی، انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌ پزشکی به منظور راه‌اندازی پژوهشکده سلامت و تامین‌اجتماعی با استفاده از حداکثر ظرفیت‌ طرفین در زمینه تولید و به کارگیری دانش و انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بهره‌گیری از توانمندی و قابلیت‌های موجود طرفین به منظور گسترش خوشه‌های علمی، فناوری و ایجاد جریان ارزش دانشی و هدایت منابع در تحول و ارتقای خدمات تأمین‌اجتماعی از دیگر اقداماتی بود که مدیر عامل صندوق تأمین‌اجتماعی به آن اشاره کرد.


** تأمین‌اجتماعی پنج هزار و 777 نفر استخدام می‌کند

مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی کشور در ادامه به اخذ مجوز استخدام پنج هزار و 777 نفر نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: 3 هزار و 13 نفر آن برای اجرای قانون ارتقای بهره‌وری کارکنان بالینی نظام سلامت و 2 هزار 764 نفر برای تکمیل کادر مورد نیاز در دو بخش بیمه‌ای و درمان به جایگزینی نیروهای خروجی و تامین نیروی مورد نیاز واحدهای آماده بهره‌برداری است که آگهی اولیه آن در جراید کثیرالانتشار امروز به اطلاع عموم رسیده و اطلاعات تکمیلی آن نیز در هفته آینده از طریق روزنام‌های کثیرالانتشار به اطلاع خواهد رسید.

وی همچنین افزود:برای تقدیر از همکاران به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) روز زن و میلاد حضرت علی (ع) روز مرد، مکاتبات لازم برای افزایش پرکیس کارکنان حوزه درمان مستقیم و پرداخت بهره‌وری مرحله چهارم کارکنان بخش بیمه‌ای و درمان غیرمستقیم با هیات مدیره انجام شده که در آینده نزدیک و پس از تصویب ابلاغ خواهد شد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در طول 40 روز گذشته و با پیگیری‌های مستمر، مسائل مربوط به 62 هزار میلیارد ریال مالیات موضوع مطالبات سازمان امور مالیاتی به حساب صندوق تأمین‌ اجتماعی و اعاده اجرائیه این موضوع نیز در حال حل و فصل شدن است.

** تدوین طرح تشکیل شرکت سرمایه گذاری نوین 'شستان'

مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی در ادامه گفت: طرحی تدوین شده که با وصول این مطالبات از محل واگذاری سهام شرکت‌های یاد شده شرکتی با شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی نوین (شستان) ایجاد شودکه در 3 هلدینگ صنایع نفت و گاز، صنایع فلزی و مواد و بانک و بیمه فعالیت خواهد کرد.
مرتضوی خاطرنشان کرد:کارشناسان معتقدند با آغاز فعالیت شستان و کسب درآمد 21 شرکت یاد شده، صندوق تأمین‌اجتماعی قادر خواهد بود به حقوق و مزایای بازنشستگان و مستمری بگیران سراسر کشور مبلغ قابل توجهی اضافه کند که امیدواریم با تصویب هر چه سریع‌تر این موضوع در هیئت امنا این مهم محقق شود.
100 درصد نیروگاه طوس، 100 درصد نیروگاه بندرعباس 100 درصد شرکت سنگ آهن شرق ایران و سهام باقی مانده شرکت‌های فولاد خوزستان، بانک تجارت، بانک صادرات، بانک ملت، پست بانک، ایران ال.ان.جی، فولاد اصفهان، پالایشگاه اصفهان، حفاری شمال، خدمات مدیریت آب و برق صبا، صنایع ملی مس ایران، هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی کرمانشاه، پتروشیمی مارون، پتروشیمی فن آوران، پالایشگاه بندرعباس، ملی انفورماتیک و هتل‌های هما مجموعه‌هایی هستند که اخیراً به سازمان تأمین‌اجتماعی بابت دریافت مطالباتش از دولت واگذار شده‌اند.

مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی همچنین در ابتدای سخنان خود تقارن میلاد کوثر زلال عصمت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س)، روز زن را با ایام ولادت قاعد عظیم الشان، امام خمینی قدس سره به مردم و اعضای صندوق تأمین‌اجتماعی تبریک گفت و خاطرنشان کرد: امروزه با گذشت بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی، شاهد موفقیت چشمگیر زنان ایرانی در عرصه های مختلف فعالیت اجتماعی، به ویژه در سطوح گوناگون کارشناسی و مدیریتی مجموعه تأمین‌اجتماعی هستیم.
مرتضوی افزود:بیش از 26 هزار نفر از زنان شاغل در صندوق در شرایطی به فعالیت اشتغال دارند که این صندوق به عنوان نخستین و بزرگ‌ترین سازمان ارائه دهنده خدمات در حوزه بیمه‌ای و دومین تولید کننده خدمات در بخش درمان، بیش از 33 میلیون نفر از آحاد کشور را تحت پوشش خود قرار داده است و در حال حاضر بخش قابل توجهی از این شمار را بانوان شاغل، بازنشسته، از کارافتاده و سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

وی اظهار داشت: بی تردید ارائه خدمات مناسب به این گروه از مخاطبان به ویژه در سالی که مزین به شعار «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» است بدون صرف وقت، توان و شکیبایی میسر و مقدور نیست که در این میان نقش زنان همکار در به دوش کشیدن این مسئولیت خطیر، قابل توجه و انکار ناپذیر است و آنچه امیدواری را افزون می‌سازد آهنگ رو به رشد این زنان است.

۱۳۹۱/۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...