نسخه چاپی

میزبانی مساجد دانشگاه‌ها از مهمانان روزهای سپید

گروه فرهنگی«خبرگزاری دانشجو»؛ هر ساله با فرا رسیدن ایام اعتكاف شور وحال خاصی در دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود، دانشگاهها با برگزاری مراسم اعتكاف به استقبال این ایام می‌روند.

هر ساله با فرا رسیدن ایام اعتکاف شور وحال خاصی در دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود، دانشگاهها با برگزاری مراسم اعتکاف به استقبال این ایام می‌روند.

جالب است بدانید که هر سال که از برگزاری این مراسم در دانشگاهها می گذرد استقبال دانشجویان افزایش پیدا می کند به طوری که با افزایش ظرفیت ، دانشگاهها پاسخگوی استقبال دانشجویان نیستند.

امسال هم طبق سنت سال های گذشته این مراسم باشکوه در دانشگاهها برگزار می‌شود .

برگزاری اعتکاف در دانشگاه صنعتی شریف

مراسم اعتکاف سال93 دانشگاه صنعتی شریف در روزهای 23 تا25 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

بنابراین گزارش؛ مناجات‌های سحر، سخنرانی در طول روز و گعده با روحانیون از برنامه هایی است که در این مراسم برگزار خواهد شد.
گفتنی ست با توجه به افزایش ظرفیت مسجد دانشگاه شریف، امسال ظرفیت پذیرش نسبت به سال‌های گذشته افزایش خواهد یافت و دانشجویان بیشتری می توانند در این مراسم شرکت نمایند.

برگزاری اعتکاف در دانشگاه امیر کبیر

دانشگاه امیر کبیر امسال نیز میزبان دانشجویان معتکف است.

علاقه مندان می توانند برای ثبت نام به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه مراجعه نمایند.

میزبانی دانشگاه تربیت مدرس از اساتید معتکف دانشگاه‌ها

دانشگاه تربیت مدرس امسال نیز مراسم اعتکاف اساتید دانشگاهها را برگزار می کند.

امسال 200 مسجد در دانشگاه‌های کشور میزبان دانشجویان ثبت‌نام کننده در این مراسم هستند.

حجت الاسلام سیدمحمدطاهری گفت: مراسم پرفیض اعتکاف که از برکات نظام است فرصت خوبی را برای توسعه فرهنگ دینی و الهی در دانشگاه ها فراهم می کند تا مسئولین امر بتوانند نشاط معنوی در دانشگاه ها را احیا کنند و این مراسم می تواند موجب مصونیت نسل جوان از آفت های موجود شود .

وی با بیان اینکه ستاد مرکزی اعتکاف را تشکیل داده ایم گفت: دانشجویان برای دریافت جدیدترین خبرها و اطلاعات از اعتکاف دانشجویی سال 93 از اول اردیبهشت ماه مکی توانند به آدرس etekaf.nahad.ir مراجعه کنند .

حجت الاسلام طاهری با اشاره به اینکه دانشجویان فعال فرهنگی و اعضای تشکل ها، هیئات و کانون ها برای اجرای این مراسم در دانشگاه ها هماهنگ شده اند، افزود: لوح فشرده ای از محتواهای مورد نیاز اعتکاف را که شامل 100 کلیپ برای ارسال بلوتوث، پاورپوینت ادعیه و طرح هایی برای پوستر و تیزر است را به دفاتر نهاد در دانشگاه ها ارسال کرده ایم .

مدیر امور فرهنگی نهاد نمایندگی رهبر ی در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: سبدکتابی با محتوا و موضوعات دینی و مذهبی که مختص زمان اعتکاف است را به مساجد دانشگاه ها می فرستیم تا دانشجویان بتوانند در زمان اعتکاف مطالعه داشته باشند .

وی در ادامه عنوان کرد: اعتکاف ویژه استادان نیز امسال همانند سال های گذشته در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود .

حجت الاسلام طاهری اضافه کرد: با سخنرانان، خطبا و اساتید صاحب نام برای سخنرانی در اعتکاف در مساجد دانشگاه هماهنگی های لازم انجام شده است و معاونان فرهنگی دانشجویی در دانشگاه ها در این برنامه عظیم فرهنگی و معنوی با ما همکاری خواهند داشت.

وی ادامه داد: 20 بروشور صحیفه با محتوای معنوی تهیه کرده ایم و در زمان اعتکاف به مساجد دانشگاه ها خواهیم فرستاد .

مدیر امورفرهنگی نهاد نمایندگی رهبر ی در دانشگاه ها افزود: محور فعالیت های قرآنی ما در اعتکاف حفظ سوره حجرات و تدبیر و تدبر در معنای آن خواهد بود .

حجت الاسلام طاهری بیان داشت: مسجد دانشگاه تهران با توجه به اینکه هرساله بالاترین میزان شرکت کننده در مراسم اعتکاف را دارد از هم اکنون آغاز به ثبت نام از علاقمندان برای شرکت در این مراسم پرفیض را دارد و بنا داریم دانشجویانی که در دانشگاه محل تحصیل شان برنامه اعتکاف ندارندرا با هماهنگی به دانشگاه های نزدیک بفرستیم .

اعتکاف رجبیه 1435 در مسجد دانشگاه تهران

امسال مراسم معنوی اعتکاف از 23 تا 25 اردیبهشت ماه (ایام البیض) برگزار می شود.

متقاضیان شرکت در این مراسم برای دریافت اطلاعات تکمیلی به پایگاه اطلاع رسانی مسجد دانشگاه تهران www.utmosque.ir مراجعه کنند.

اعتکاف هر ساله در مساجد سراسر کشور برگزار می شود. این عمل دینی در ایام البیض (سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم رجب) و همچنین دهه آخر ماه مبارک رمضان برگزار می شود. سال گذشته با وجودی که این ایام با امتحانات دانشگاه ها مصادف بود، اما استقبال گسترده ای از طرف دانشجویان صورت گرفت.

117 مسجد دانشگاهی از معتکفان پذیرایی می‌کنند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: 117 مسجد دانشگاهی در سراسر کشور آماده پذیرایی از معتکفان هستند.

وی در این گزارش با اشاره به استقبال دانشگاهیان از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در دانشگاه‌ها، گفت: 117 مسجد دانشگاهی در سراسر کشور آماده پذیرایی از معتکفین هستند و ما پیش‌بینی می‌کنیم که تعداد متقاضیان اعتکاف در مساجد دانشگاهی کشور، بیش از ظرفیت موجود باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در برخی از دانشگاه‌های بزرگ مانند دانشگاه تهران و شهید بهشتی متقاضیان شرکت در مراسم معنوی اعتکاف قریب به 10 درصد از تعداد کل دانشجویان شاغل به تحصیل در آن دانشگاه است.

۱۳۹۳/۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...