نسخه چاپی

بیت آشور:‌ آرزویم از بچگی بازی در جام‌جهانی بود

مهرداد بیت آشور می‌گوید از بچگی آرزوی بازی در جام جهانی را داشته و از این كه یكی از نفرات ایران برای حضور در جام جهانی 2014 برزیل به خود می بالد.

به گزارش نما، روزنامه‌ "لس آنجلس تايمز" به بررسي حضور مهرداد بيت آشور در تيم ملي ايران پرداخت که تابستان سال جاري مي‌تواند حضور در جام جهاني 2014 برزيل را تجربه کند.

بيت آشور در حالي براي تيم ملي ايران به ميدان مي‌رود که يک بار نيز يورگن کلينزمن، او را به تيم ملي آمريکا دعوت کرد، اما بيت آشور به دليل مصدوميت در آن ديدار به ميدان نرفت.

بيت آشور درباره حضور در تيم ملي ايران مي‌گويد: من فقط به فوتبال فکر مي‌کنم. بازي در رده ملي افتخار بزرگي است که مدت‌ها به دنبال آن بودم. به مسائل سياسي کاري ندارم و فقط به دنبال فوتبال بازي کردن هستم.

بيت آشور وقتي با اين سوال مواجه شد که اگر شرايط ايران و آمريکا برابر بود آيا باز هم تيم ملي ايران را به آمريکا ترجيح مي‌داد" به طور زيرکانه‌اي از پاسخ به اين سوال طفره رفت و گفت: اين اتفاق هرگز رخ نمي‌دهد.

هر چند انتخاب بيت آشور جنبه ورزشي براي او دارد، اما براي ديگران ممکن است جنبه سياسي داشته باشد. بيت آشور در اين باره مي‌گويد: از اين که براي تيم ملي ايران بازي مي‌کنم احساس ويژه و خاصي دارم. بازي در تيم ملي ايران افتخار بزرگي است که نصيب من شده. از اين که مي‌توانم در جام جهاني براي تيم ملي ايران بازي کنم به خودم مي‌بالم. مي‌خواهم با بازي‌هاي خوبم در وايت کپس ونکوور، کارلوس کي‌روش را متقاعد کنم که من را به جام جهاني ببرد.

تيم ملي ايران در جام جهاني 2014 برزيل در گروهي سخت با تيم‌هاي آرژانتين، نيجريه و بوسني و هرزگوين همگروه است. ايراني‌ها اميدوار هستند تا بتوانند در جام جهاني 2014 برزيل براي نخستين بار از گروه خود صعود کنند.

مهرداد بيت آشور درباره حضور در جام جهاني مي‌گويد: جام جهاني بزرگ‌ترين رويداد فوتبالي جهان است. بهترين بازيکنان جهان در جام جهاني بازي مي‌کنند. وقتي بچه بودم هميشه آرزوي حضور در جام جهاني را داشتم. از اين که فرصت بازي در جام جهاني به من رسيده خيلي خوشحالم.

تيم ملي ايران قبل از جام جهاني 2014 برزيل بايد سه ديدار دوستانه برگزار کند و مهرداد بيت آشور در آن ديدارها مي‌تواند براي ايران به ميدان برود. او که اکتبر سال گذشته اولين بازي ملي اش را در انتخابي جام ملت‌هاي آسيا براي ايران انجام داد در حال حاضر در تيم وايت کپس بازي مي‌کند.

کارلوس کي‌روش مسئول اصلي آوردن مهرداد بيت آشور به تيم ملي ايران بود. اميد نمازي ، مربي سابق تيم ملي ايران در گفت‌وگو با لس آنجلس تايمز مي‌گويد: سه سال قبل زماني که کارلوس کي‌روش هدايت تيم ملي ايران را برعهده گرفت، فهرستي از بازيکنان مهاجر ايراني و بازيکنان ايراني شاغل در فوتبال اروپا را فراهم کرد. در بين اين بازيکنان، بازيکناني مثل دنيل داوري، اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد و اميد نظري حضور داشتند. در ابتدا کمي شک و شبهه درباره جذب اين بازيکنان وجود داشت و کمي مي ترسيديم که رسانه‌ها به اين موضوع واکنش منفي نشان دهند. اما وقتي يخ اين موضوع آب شد و بازيکنان دو مليتي توانستند عملکرد خوبي در تيم ملي ايران داشته باشند همه چيز براي حضور اين بازيکنان در فوتبال ايران مثبت شد.

بيت آشور درباره اولين حضورش در تيم ملي فوتبال ايران مي‌گويد: در 5 تا 10 دقيقه‌ تمام هواداران ورزشگاه را مثل برادرانم احساس کردم. فرهنگ ايراني اين است که وقتي غريبه‌اي را مي‌بيني به او محبت کنيد. ايرانيان مردمان مهمانوازي هستند. من هنوز فرهنگ ايراني را در خودم دارم. پدر و مادرم در ايران به دنيا آمده اند و دليلي براي دوري از کشور ايران نداشتم.

مهرداد بيت آشور که تابستان سال جاري مي‌تواند براي تيم ملي ايران به ميدان برود يک بار توسط يورگين کلينزمن به تيم ملي آمريکا دعوت شد. کلينزمن درباره مهرداد بيت آشور مي‌گويد: بيت آشور يکي از بهترين دفاع راست‌هاي ليگ آمريکا است. او شايسته دعوت به تيم ملي آمريکا بود.

اميد نمازي درباره حضور بيت آشور در جام جهاني مي‌گويد: به نظر من بيت آشور شانس زيادي براي حضور در ترکيب ثابت ايران براي جام جهاني دارد. انگيزه بيت آشور براي بازي در جام جهاني بسيار بالا است. چه جايي بهتر از جام جهاني. اکنون که تيم ملي ايران او را دعوت کرده قطعا انگيزه بيت آشور بالاتر هم رفته است. ايران کشور بيت آشور است و به او افتخار مي‌کند.

۱۳۹۳/۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...