نسخه چاپی

فضای مجازی را به لجن كشیدیم و رفت

عکس خبري -فضاي مجازي را به لجن كشيديم و رفت


به گزارش نما، کیهان در ستون ویژه های خود نوشت:


فولر: حاكميت اسلامگرايان در خاورميانه ثمره شجاعت و مقاومت آنهاست

يك مقام اطلاعاتي سابق آمريكايي معتقد است روي كار آمدن اسلامگرايان در خاورميانه، غرب را عصباني كرده در حالي كه اين اتفاق، طبيعي ترين رويداد بود.

گراهام فولر از مقامات سابق سازمان سيا و معاون اسبق شوراي اطلاعات ملي آمريكا در تحليلي نوشت: اسلامگرايان پس از بيداري و بهار عربي در كشورهايي نظير مصر، تونس، عراق و ليبي در رأس امور قرار گرفته اند. مخاطبان در غرب كه با تصوير آيفون ها و فعاليت ديگر شبكه هاي اجتماعي اطمينان خاطر يافته بودند، تصور مي كردند تظاهرات، شورش ها و تغيير رژيم ها همگي با مسلمان هاي خواهان غربي شدن هدايت شده و سياست اسلام گرايانه متعلق به گذشته است ولي وقتي سقوط ديكتاتورها آغاز گرديد، قرار گرفتن سريع اسلام گرايان در حاكميت نبايد مايه تعجب مي شد. توطئه اي در كار نبود. اسلام گراها به عنوان تنها گروه با هويت شفاف منطقه اي، داراي چشم انداز شهامت و تمايل براي تحمل عكس العمل خشن ديكتاتورها، چندين برابر سهم خود را در طول دهه ها پرداخت كرده اند.

وي در اين تحليل كه از سوي كريستين ساينس مانيتور منتشر شده، تصريح مي كند: آنها اظهارنظر كردند، به زندان رفتند، و برخي مواقع كشته شدند. شجاع، هميشه به معناي درست بودن نيست، وليكن بدان معناست كه آنها احترام عامه مردم را جلب كردند. ليبرال هاي به شكل غربي اش نمي توانستند واقعا يك ميدان اصلي را در يك روز خوب پر كنند. اسلام گراها باعث عصبي شدن و نگراني غربي ها مي شوند ولي آنها به وسيله يك تعصب ناسيوناليستي اسلامي كه به واسطه خصومت با سلطه تاريخي غربي ها به سرزمين آنها آورده شد، به حركت درآمده اند.

فولر با ابراز اميدواري به اينكه اسلامگرايان در عمل با چالش هايي مواجه شوند، اضافه كرد: غرب بايد اجازه دهد اين فرآيندهاي تغيير در هر كشوري پيش رود. اكنون مسلمان ها از پنجه قدرت ديكتاتورها رها مي شوند.

ارتش آمريكا: اسلام دشمن ماست بايد به مكه و مدينه حمله اتمي بكنيم!

افسران نظامي آمريكا در دوره هاي نظامي براي «جنگ تمام عيار عليه اسلام» آموزش مي بينند و از جمله به آنها گفته مي شود كه در صورت لزوم بايد با بمباران اتمي به شهرهاي مقدس مسلمانان يعني مكه و مدينه حمله كرد يا تمام جمعيت مسلمانان حتي غيرنظاميان را نابود كرد.

اين موضوع اخير از سوي يكي از افسران شركت كننده در كالج ستاد مشترك ارتش در نولفورك ويرجينا فاش شده است. به گزارش آسوشيتدپرس، ارتش آمريكا در برخي دوره هاي آموزش نظامي خود اسلام را به عنوان دشمن معرفي كرده و به افسران خود مي آموزد كه اسلام به طور كلي دشمن آمريكاست. در اين دوره ها پيشنهاد قتل عامي مانند هيروشيما براي از بين بردن شهرهاي مقدس اسلامي مكه و مدينه مطرح شده است.

اين دوره موسوم به «ديدگاه اسلام و راديكاليسم اسلامي» از سال 2004 ميلادي تاكنون پنج بار در سال ارائه شده و در هر دوره حدود 20 افسر مشاركت داشته اند. ارتش آمريكا در پي اعتراضات گسترده در اواخر آوريل مجبور به حذف اين دوره شد.

به گزارش آسوشيتدپرس، سرهنگ متيو دالي از مدرسان ارتش آمريكا سال گذشته به ترويج ايده هاي كاملا ضداسلامي مشغول بوده و هنوز هم در دانشكده ستاد مشترك ارتش آمريكا تدريس مي كند. او مي گويد در صورت لزوم بايد حملات اتمي به هيروشيما و ناكازاكي را عليه مكه و مدينه ترتيب داد و اين شهرها را ويران كرد.

در اين دوره آموزشي به افسران گفته مي شد چيزي به نام اسلام ميانه رو وجود ندارد و شما بايد به اسلام به چشم دشمن نگاه كنيد.

به گزارش پرس تي وي اين گزارش كمتر از دو ماه از انتشار گزارش ها درباره اقدام وقيحانه و اسلام هراسانه نيروهاي آمريكايي در افغانستان منتشر مي شود. نيروهاي آمريكايي در 20فوريه در پايگاه هوايي بگرام واقع در ولايت پروان افغانستان، نسخه هايي از قرآن كريم و ديگر كتب اسلامي را به آتش كشيدند.


اصلاح طلبان به سبزها مي گويند اندازه خودتان حرف بزنيد نه بيشتر

اصلاح طلبان به اين نتيجه رسيده اند كه جنبش سبز شكست خورده و بايد با استفاده از فرصت ها، به فضاي قبل از سال 88 برگشت.
اين مطلب را پايگاه اينترنتي جمهوري خواهي- وابسته به اپوزيسيون خارج نشين- منتشر كرد و نوشت: اصلاح طلبان گويا انتخابات مجلس را فرصت مناسبي ديدند تا به فضاي سياسي برگردند. راي پرابهام سيدمحمد خاتمي گويي بهانه اي شد تا ديگر اصلاح طلبان همه به اين باور برسند كه با تخطئه جنبش سبز، اجازه رجعت به سياست را خواهند داشت.

اين رسانه ادامه مي دهد: اصلاح طلبان مدعي كسب تجربه از شكست جنبش سبز هستند اما آنچه روشن نيست محتواي اهداف و گفتمان و تحليل هاي آنهاست. آنها مي خواهند با نفي جنبش سبز ما را به كدام سو ببرند؟ اصلاح طلبان حالا ادعاي تقلب در انتخابات را زير سؤال مي برند و اعتراضات خياباني را بي حاصل مي دانند و مسبب خيلي از چالش ها را جنبش سبز مي دانند. و در نهايت تلويحا، جنبش سبز را محدود به نيروهاي خارج از كشور مي كنند. در حقيقت تلاش آنها براي بازگشت به فضاي قبل از سال 88 يا قبل از سال 76 است. با منطق اين طيف بايد به جنبش سبز گفت اساسا در اندازه اي نبودي كه در انتخابات سال 88 شركت كني و اگر حاكميت لطف كرد و تو را وارد بازي كرد، اندازه خودت حرف بزن و حالا هم برو سر جاي اولت. اما واقعيت اين است اصلاح طلبان از همان دوره اصلاحات به بن بست رسيدند و شكست خوردند.

فضاي مجازي را به لجن كشيديم و رفت!

«اپوزيسيون رژيم اسلامي عملاً تن به يك بازي زرد در فضاي مجازي نظير فيس بوك و بالاترين داده است».

يكي از عناصر فراري ضدانقلاب با درج اين مطلب در شبكه بالاترين نوشت: عمل و مبارزه واقعي از دست ما رفته و تن به يك مبارزه زرد مجازي داده ايم. بالاترين كه هستيم ناخودآگاه لينكي را به اشتراك مي گذاريم و استتوسي مي نويسيم كه بيشتر لايك و كامنت بگيرد، ما اسير سليقه زرد مخاطب ناآگاه شده ايم.

وي مي نويسد: لطفاً مرا لايك نكنيد، فيس بوك روزنامه نگاران سرشناس غير ايراني را كه مي بينم خجالت مي كشم، دوستاني كه پروفايل هاي دوم و سوم براي خودشان درست كرده اند چه انگيزه اي دارند؟ چه معني دارد كه دست چندم ترين ژورناليست هاي ايراني براي خودشان فن پيج باز مي كنند و سرشناس ترين ژورناليست هاي جهان توئيتر را هم به زور برمي تابند؟ حالا بگذريم كه داشتن صفحه فيس بوك بسيار نرمال تر از باز كردن پنج آي دي با ده ها هزار دوست است، آيا ما مهمان نوازيم؟ ما عاشق شهرتيم. ما براي كاسبي به فيس بوك مي آييم. ما سوژه پردازي نمي كنيم ما خود سوژه هستيم.

اين عنصر فراري تصريح كرد: فيس بوك را اشتباه گرفته ايم، هيچ گروهي به اندازه ما دوست فيس بوكي ندارد و اينقدر تنها نمانده است، معني بلاك، ريپورت، آنفرند و غيره براي ما متفاوت است، ما فكر مي كنيم در مورد هرچيز بايد نظرتخصصي بدهيم، با نظر هركس مخالفيم كيبورد را توي حلقش فرو كنيم، با نظر هركس موافقيم بايد قربان صدقه جد و آبادش برويم، ما آدم ها را لايك مي كنيم نه لينك ها را، تمام نگراني ما اين است كه تماسمان در فضاي علني فيس بوك به صفر برسد.

فكر مي كنيم اگر كسي ما را آنفرند كرد انتهاي ديكتاتورهاي جهان است، اگر بلاك كرد ما را ترور كرده است، اگر كامنتمان را ديرلايك كرد يا پاسخ نداد با دشمنان در حال مذاكرات توفنده و سازنده است، ما فضاي خصوصي و فيس بوك شخصي آدم ها را به رسميت نمي شناسيم، ما گند زده ايم. اگر عادت هاي فيس بوكي خاص ما فيلم شود خنده زار عالم خواهيم شد.

يكي ديگر از كاربران بالاترين با اشاره به زد و خوردهاي از سر بيكاري طيف هاي ضدانقلاب، رقابت در بالاترين را گريه بر سر قبر بدون مرده تلقي كرده و نوشته است: اخيراً سلطنت طلب ها با توليد مثل در فضاي مجازي و بخصوص سايت بالاترين قصد دارند اين قسمت هايي كه فعالين جنبش سبز حضور دارند را به تسخير خود درآورند. هواداران اين گروه كه اكثريت مطلق آنها در خارج از ايران هستند دچار يك توهمي هستند آن هم اين است كه گمان مي كنند با تسخير بالاترين و فرستادن لينك هاي توهين آميز مي توانند دستي در آينده ايران داشته باشند اما يك نكته را فراموش نكنند، با تسخير بالاترين، ايران به دست شما نمي افتد.

اسرائيل: ضعف آمريكا مقابل ايران خيلي خيلي خطرناك است

محافل رسانه اي موقعيت آمريكا در مذاكرات هسته اي با ايران را ضعيف ارزيابي مي كنند. همزمان معاون وزيرخارجه اسرائيل انتشار شايعاتي مبني بر پذيرش برنامه هسته اي ايران از سوي غرب را «خيلي خيلي خطرناك» توصيف كرده است.

پايگاه صهيونيستي ابكافايل درباره موقعيت ضعيف جبهه آمريكا و غرب نوشت: با سقوط ساركوزي در فرانسه و شكست دو حزب حامي «ديويد كامرون» در انتخابات محلي و سراسري انگلستان جبهه غرب عليه برنامه هاي اتمي ايران بسيار ضعيف شده است.

اين پايگاه خبري افزود: نيكلا ساركوزي از معدود رهبران اروپايي بود كه بشدت عليه برنامه هاي اتمي ايران موضع گيري مي كرد و همچنين طرفدار برخورد نظامي در خاورميانه بود و در ناآرامي هاي سوريه دخالت زيادي كرد. در مقابل «فرانسوا اولاند» در كارزار انتخاباتي خود سعي كرد در رابطه با مسائل خارجي صحبت نكند و تاكيد عمده وي بر تحولات اقتصادي و مخالفت با طرح رياضت اقتصادي در اتحاديه اروپا بود اما قطعا راي دهندگان فرانسوي هنگام راي دادن اين موارد ر ا در نظر داشته اند.

دبكا فايل با اشاره به نگراني هاي انتخاباتي اوباما طي 7ماه آينده مي نويسد: دنيس راس مي گويد دولت اوباما از فراز و نشيب ها بين واشنگتن و تل آويو خسته شده و قصد دارد با كنار گذاشتن اين موضوع به برنامه انتخاباتي خود مشغول شود. به نظر مي رسد ايران در چند جبهه پيروزي به دست آورده است. دولت اوباما در اين سال انتخاباتي قصد ندارد صحبتي از برخورد نظامي به ميان آورد و رئيس جمهوري جديد فرانسه هم به فرصت بيشتري نياز دارد تا اوضاع اقتصادي داخلي و وضع اتحاديه اروپا را بررسي كند و لذا براي برخورد با ايران و يا سوريه آمادگي ندارد.

تارنماي اطلاعاتي اسرائيل نوشت: 10 روز پيش كه نتانياهو مشاور امنيتي خود را به كشورهاي اروپايي فرستاد هرگز تصور نمي كرد به اين سرعت موضوع ايران از نظر غربي ها دچار تغيير شود.
روزنامه لبناني الاخبار در تحليل مشابهي نوشت: ايران از موقعيت ضعف اوباما در آستانه انتخابات رياست جمهوري آمريكا حداكثر استفاده را كرده و تا آنجا كه توانسته آمريكا را مجبور به عقب نشيني كرده است. روشن است كه آمريكا به توافق با ايران نيازمند است. به همين دليل هم درخواست نشست هاي دو جانبه را در حاشيه مذاكرات 1+5 با ايران داشته كه ايران تمامي اين درخواست ها را رد كرده است.

الاخبار ادامه مي دهد: آمريكا وارد فضاي انتخاباتي رياست جمهوري مي شود و باراك اوباما تلاش مي كند تا به گونه اي نشان دهد كه در دوره اول رياست جمهوري اش موفقيت هايي به دست آورده است. به همين منظور مقامات آمريكايي سعي دارند كه بر سر پرونده هسته اي با ايران به نتيجه اي دست يابند.

اين روزنامه نوشت: رئيس جمهور آمريكا لازم است كه به منظور رسيدن به اهداف خود به يك سري خواسته هاي ايران جواب مثبت دهد كه اولين آن كنترل اسرائيل است در شرايط فعلي آمريكا پس از شكست نيكلا ساركوزي رئيس جمهور سابق فرانسه در انتخابات اخير اين كشور همپيماني مهم را از دست داده است و فرانسه براي مدتي طولاني مشغول مشكلات داخلي خود خواهد بود.
در همين حال داني ايالون معاون وزير خارجه رژيم صهيونيستي نسبت به شايعات منتشره درباره احتمال توافق غرب با ايران و پذيرش فعاليت هاي غني سازي ابراز نگراني كرد. به گزارش رويترز، ايالون گفت: قدرت هاي غربي نبايد از درخواست خود از ايران مبني بر كنار گذاشتن پروژه هاي حساس هسته اي اش صرف نظر كنند. اكنون به تهران اجازه داده شده به رغم آسيب پذيري در برابر تحريم ها شرايط را به نحو خود تحميل كند.

وي گفت: خيلي دوست داريم كه مذاكرات موفقيت آميز باشد زيرا راهكار سياسي بهتر از هر گزينه ديگري است اما در عين حال يك توافق بد بدتر از به دست نيامدن توافق است.
ايالون در سالن كنفرانس پارلمان اسرائيل به خبرگزاري رويترز گفت: اين حقيقت كه ما شايعاتي در مورد توافق براي حفظ اورانيوم غني شده و ذخيره سازي آن در ايران مي شنويم خيلي خيلي خطرناك است. يقينا ما با بخشي از توافق هاي قدرت هاي جهاني با ايران موافق نيستيم و حق داريم كه نگران باشيم.

وي با اشاره به بحث ها در مورد ميزباني بغداد در مذاكرات آتي ايران و 1+5 يادآور شد: ديكته كردن محل مذاكرات از سوي ايران چندان خوشايند نيست. اين وضعيت چيزي نيست كه ما به آن افتخار كنيم به نظر ما ايران اصلا نبايد در موقعيت مذاكره باشد.

از سوي ديگر موسسه اقتصادي روبيني كه بحران اقتصادي جهان در سال 2008 را پيش بيني كرده بود، نسبت به شكست مذاكرات بغداد هشدار داد. گري كلارك استراتژيست اقتصادي اين موسسه در گزارشي نوشت: تحريم نفتي ايران حتي بدون كمترين درگيري، باعث مي شود بهاي نفت به نقطه انفجار برسد. نظرسنجي انجام شده از 800 موسسه سرمايه گذاري نشان مي دهد بزرگ ترين تهديد براي احياي اقتصاد جهان، افزايش بهاي نفت است و تنش بر سر برنامه هسته اي ايران مي تواند به اين افزايش انفجاري قيمت منجر شود.

۱۳۹۱/۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...