نسخه چاپی

در جمع مردم ایلام مطرح كرد:

روحانی: امروز ایران درجبهه خارجی موفق است

رئیس جمهور با بیان اینكه امروز ایران در جبهه خارجی موفق و سرافراز است، گفت: در جبهه خارجی روابطمان با دنیا و به ویژه با همسایگان از همیشه و همیشه بهتر است.

به گزارش نما، حسن روحانی در چهارمین سفر استانی خود به استان ایلام صبح امروز در ورزشگاه تختی این شهر با مردم سخن گفت.

وی خطاب به مردم ایلام اظهار داشت: مردم عزیز سرافرازی که در دوران دفاع مقدس به عنوان پیشگامان و پیشتازان جبهه دفاع از انقلاب، شرف و استقلال کشور عزیز بوده اید، من در دوران دفاع هشت ساله بارها و بارها به این سرزمین آمدم و دیدم که شما چگونه قهرمانانه ایستادید و در کنار علما، بزرگان، عشایر ایستادید، جنگیدید و از شرف و عزت این سرزمین دفاع کردید.

وی افزود: شما غیورمردان کرد، لک، عشایر و اقوام و مردانی که متحد، برادرانه دست به دست هم دادید دیروز برای دفاع از ایران عزیز و امروز برای آبادانی این سرزمین.

روحانی با اشاره به حضور حماسی گونه مردم ایلام در انتخابات 24 خرداد گفت: مردم عزیز، زنان قهرمان و مردان دلاور امروز ایران شاهد حضور 24 خرداد پارسال شما بودند. شما در سال گذشته برای اجرای تدبیر مقام معظم رهبری و برای سربلندی ایران عزیز اعتنایی به تبلیغات مسموم دشمنان نکردید و پای صندوق آراء شتافتید و حماسه سیاسی بزرگ را آفریدید.

وی تاکید کرد: ما امروز همه پیروزی ها و موفقیتمان از ناحیه حضور مقاومت و ایستادگی شماست.

رئیس جمهور با اشاره به موفقیت و سربلندی ایران در جبهه خارجی نیز گفت: در جبهه خارجی امروز روابطمان با دنیا و به ویژه همسایگان از همیشه و همیشه بهتر است.

روحانی گفت: ما با عراق و دیگر کشورهای همسایه دوست و برادرمان روابطمان روز به روز نزدیک تر و صمیمی تر خواهد شد.

وی گفت: کشوری که در کنار ایلام عزیز قرار دارد خواهید دید که روابطمان روز به روز گسترش خواهد یافت و ما با دنیای شرق و غرب و آنهایی که در مقابل حقوق ملت ایران و رشد و شکوفایی این سرزمین سر فرود می آورند و قصد دوستی داشته باشند ما هم دست صمیمیت خود را به سمت آنها دراز خواهیم کرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: مسیر ما با دنیا مسیر تعامل، دوستی در چارچوب عزت، حکمت و مصلحت است.

روحانی با بیان اینکه ایران در مسیر پیشرفت، تعالی و توسعه است، گفت: این یک ادعا نیست و شما به حول و قوه الهی روز به روز شاهد خواهید بود که با اتحاد و فداکاری شما مردم، ایرانی آبادتر، سرافرازتر و شکوهمندتر در منطقه و جهان خواهیم داشت.

وی گفت: ما در پناه اهل بیت عصمت و طهارت و به ویژه مولایمان امیر مومنین (ع) که ماه رجب به نام اوست و به میلادش و قدومش افتخار می کنیم و در پناه الطافش راه توسعه کشور را ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه دولت در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها قدم بلندی را در راه سلامت، بهداشت و درمان برداشته است، تصریح کرد: ما این قدم ها را ادامه خواهیم داد.

روحانی همچنین با اشاره به وضعیت سلامت و مراکز بهداشتی در استان ایلام، گفت: ما مراکز بهداشتی و درمانی این استان را امسال و سال آینده تجهیز خواهیم کرد.

وی افزود: بیمارستان 376 تخته خوابی ایلام را تا پایان سال آینده آماده بهره برداری خواهیم کرد و در نظام بهداشت و درمان و سلامت تلاش می کنیم تا مردم با هزینه کمتری به سلامت مورد نظرشان دست یابند.

رئیس جمهور با بیان اینکه محیط زیست در مرحله دوم یارانه ها مورد توجه قرار گرفته است، گفت: ایلام عزیز شما از ریزگردها در رنج است و تلاش ما در این استان و هم در عراق بر آن است که برای ساماندهی و سالم سازی محیط زیست قدم های لازم را امسال و سال آینده برداریم.

روحانی، ایلام را عروس زاگرس نامید و گفت:در جلسه اخیر هیات دولت به جنگل های زاگرس و مشکلاتی که برای این جنگل پیش آمده مورد توجه قرار گرفت و اقداماتی در این زمینه آغاز شده است و امروز عصر از طرح های بهسازی جنگل بازدید خواهم کرد.

وی افزود: ما برای احیای جنگل های بلوط این استان عزیز نیز برنامه هایی داریم و نخواهیم گذاشت زیبایی های این منطقه که موجب شکوه منطقه و ایران عزیز است از دست برود.

روحانی با بیان اینکه ایلام سرزمین گردشگری است، گفت: ایلام یک سرزمین گردشگری برای داخل و خارج کشور است.

رئیس جمهور مهمترین دغدغه مردم ایلام را اشتغال دانست و گفت: در مسیر خیابان خیلی از شعارهای مردم اشتغال بود و از بیکاری گله داشتند. امسال تلاش دولت در مرحله اول و در راس آن برای اجرای اقتصاد مقاومتی، رونق اقتصادی و اشتغال خواهد بود.

وی با اشاره به آنکه دولت در این سفر 44 پروژه برای ایلام در نظر گرفته است، تصریح کرد: 34 پروژه در سال 93 به پایان خواهد رسید و 10 پروژه آن نیز در سال آینده تکمیل خواهد شد.

روحانی گفت: این 44 پروژه مربوط به همه 10 شهرستان این استان می شود که در جلسه امشب شورای اداری استان آنها را اعلام خواهیم کرد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به مشکلات آبیاری و کشاورزی استان ایلام گفت: من در اینجا به شما مردم عزیز قول می دهم که برای اجرای آبیاری مدرن 50 هزار هکتار اراضی استان ایلام خصوصا درمنطقه جنوب تحت پوشش آبیاری مدرن قرار خواهد گرفت و برای دیگر بخش های این استان نیز سامانه گرمسیری اجرا می شود.

وی تاکید کرد: طرح 50 هزار هکتاری ظرف سه سال و طرح سامانه گرمسیری ظرف 4 سال عملیاتی خواهد شد و این قدم اول برای آبیاری استان ایلام است.

وی با اشاره به برنامه های دولت برای صنعتی کردن این استان گفت: ما طرح های مهمی برای ساماندهی گاز، پتروشیمی وهمچنین برای گازهایی که امروز در حال سوختن است داریم که این گازها جمع آوری و تبدیل به طرح های پتروشیمی خواهد شد.

روحانی اعلام کرد: عصر امروز یک بخش از پتروشیمی ایلام افتتاح خواهد شد و طرح های دیگر در زمینه گاز و پتروشیمی ظرف سال های پیش رو مورد نظر قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهور با اشاره به طرح های سدسازی این استان گفت: 3طرح سدسازی در این استان در سال 93 و نیمه اول سال 94 تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه جاده های ایلام باید بهسازی شود، گفت: مخصوصا گردنه قلاجه تا نیمه سال 94 عملیاتی خواهد شد.

روحانی تصریح کرد: جاده صالح آباد به مهران تا پایان سال 93 اجرایی می شود و باقی طرح ها نیز اعلام خواهد شد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به درخواست های مردم ایلام، گفت: تمام درخواست های شما در یک طرح کلی در دولت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بازارچه های مرزی استان مورد توجه دولت است مخصوصا برای رونق تجاری و اشتغال این استان که بیکاری ها کاهش یابد.

روحانی با اشاره به اهمیت مهران گفت: برای تبدیل مهران به منطقه آزاد بررسی خواهیم کرد و با اجرای طرح های گردشگری، تجاری، کشاورزی، آبیاری مدرن که ظرف امسال و سال آینده اجرایی می شود شما شاهد ایلامی آبادتر و پیشرفته تر خواهید بود.

رئیس جمهور همچنین گفت: با توسعه روابط با کشور عراق و مسیر زوار در مهران ما شاهد پیشرفت و همچنین اشتغال در این منطقه خواهیم بود و تردید نداشته باشید که دولت توان خود را برای اجرای همه پروژه های توسعه و ارتقای بعضی از بخش ها به شهرستان به کار خواهد گرفت.

۱۳۹۳/۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...