نسخه چاپی

یك مقام آگاه:

"شخص دستگیر شده خاوری نیست"

یك مقام آگاه درباره دستگیری یكی از متهمان پرونده اختلاس بزرگ اقتصادی، گفت: متهم مذكور خاوری نیست.


به گزارش نما، یک مقام آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، در مورد دستگیری یکی از متهمان اختلاس 3 هزار میلیاردی توسط پلیس بین‌الملل ایران، گفت: شخص دستگیر شده توسط پلیس اینترپل خاوری نیست.

لازم به ذکر است، پیش از این منابع خبری اعلام کرده بودند که یکی از متهمان پرونده اختلاس بزرگ اقتصادی که به خارج از کشور متواری شده بود با استفاده از توان این پلیس و صدور اعلان قرمز در یکی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس شناسایی و بازداشت شد و تیم استرداد پلیس اینترپل به کشور مقصد اعزام شد و ایران توانست متهم مذکور را در 17 اردیبهشت ماه به کشور بازگرداند و تحویل مراجع قضایی دهد.

صبح امروز نیز عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران گفته است که در پرونده مه آفرید خسروی 500نفر تحت تعقیب قرار گرفتند و برای 250 نفر کیفرخواست صادر شده و بزودی متهمان دیگری در پرونده آریا محاکمه می‌شوند.

در شهریور 1390 رسانه از کشف فساد مالی بزرگ در بانک‌های ایران خبر دادند که مه آفرید امیرخسروی توانست مبلغ 3 هزار میلیارد تومان را از شبکه‌های بانکی ایران به سرقت ببرد. در این فساد مالی 7 بانک دخیل بوده‌اند و رقم فساد مالی در سال 88 کمتر از 80 میلیارد تومان، در سال 89 حدود 800 میلیارد تومان و در سال 90 نیز 2800 میلیارد تومان بوده‌است.

این فساد مالی که از طریق بانک صادرات ایران انجام و کشف شده‌است منجر به لغو مجوز بانک آریا و دستگیری رئیس آن امیر منصور آریا و افراد دیگری شده‌است. بر اساس حکم بدوی صادر شده 4 تن از متهمان به اعدام، 2 تن به حبس ابد و سایر متهمان نیز به حبس‌های طولانی مدت محکوم شده‌اند.

۱۳۹۳/۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...