نسخه چاپی

گلایه نمایندگان از دولت بخاطر خشك‌سالی

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز از كم‌توجهی دولتی‌ها به خشك‌سالی در مناطق مختلف كشور انتقاد كردند.

به گزارش نما، محسن صرامی‌فروشان نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی طی سخنانی با اشاره به مشکلات فرهنگیان و کارگران، اظهار داشت: اگر بخواهیم هر سال یکبار به یاد فرهنگیان و کارگران باشیم، هیچ مشکل را حل نمی‌کند. با این سمی‌نهارها و سمیشامها به هیچ‌وجه مشکل معلمان و کارگران حل نمی‌شود.

وی ادامه داد: مشکل آب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد و خوزستان با سخنرانی تبلیغاتی و آماده کردن مردم برای رأی دادن در آینده حل نمی‌شود و باید برای این موضوع کار کارشناسی انجام داد.

در ادامه علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان طی سخنانی در تذکر شفاهی اظهار داشت: اینکه ملتی از نوکری اجانب به آقایی و آزادگی رسید، چیز کمی نیست و مردم هرجا احساس کنند ریشه این نظام در معرض خطر باشد تا پای جان ایستاده‌اند. اگر این تَشَرها نباشد، بدعت در جامعه ظاهر می‌شود. لذا باید با نگاه مشفقانه و با درشتی حرف زد و گوش‌های سنگینی که پنبه‌های عجیب و غریب بر آنها فرو رفته و فقط برخی صداهای فیلترشده را می‌شنود، به خود بیایند.

وی ادامه داد: حامیان اصلی دولت امروز حرفی از اقتصاد یا مشکلات اقتصادی نمی‌زند و همه همّ و غم خود را به مسائل حاشیه‌ای مصروف داشتند؛ یکی می‌گوید اقتصاد از جنس سرداری و سرلشکری نیست. همین سرهنگ و سرلشکرها بودند که باعث شد تو اقتصاددان شوی و امروز ناسپاسی می‌کنی؟

نماینده مردم سمنان در مجلس افزود: همین آقایان چند وقت پیش از سهم‌خواهی از دولت حرف می‌زدند، اما ببینید که چه پروژه‌های بزرگی در کشور اجرا شد. چرا ما قدرشناسی نمی‌کنیم و بر طبل تفرقه می‌کوبیم؟

خسروی همچنین خواستار اعلام اسامی بدهکاران معوقات بانکی از سوی قوه قضائیه شد و تأکید کرد: 300 نفر بالای 50 میلیارد تومان بدهی بانکی دارند. در حالی که در بخش تولید کل بدهکاران بانکی 14 درصد بیشتر نیستند.

**برخی در جامعه امروز معتقدند که باید قرص شجاعت بلعید تا با آمریکا آشتی کنیم

وی با بیان اینکه برخی در جامعه امروز معتقدند که باید قرص شجاعت بلعید تا با آمریکا آشتی کنیم، تصریح کرد: آشتی با آمریکا نیازی به قرص خوردن ندارد.

سکینه عمرانی نماینده مردم سمیرم در مجلس در تذکر شفاهی به وزیر تعاون گفت: ما امروز بسیاری از مایحتاج خود را از کشور چین وارد می‌کنیم در حالی که می‌توانیم این مایحتاج را حتی در داخل منازل تهیه کنیم، بنابراین دولت باید از مشاغل خانگی حمایت کند.

وی ادامه داد: مبارزه با موادمخدر نیاز به عزم جهادی دارد، چرا که اعتیاد ریشه در خارج از کشور و در داخل دارد و باید ریشه این موضوع از داخل خشکانده شود.

محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه‌ اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به باهنر رئیس جلسه اظهار داشت: خوشحالم که بعد از ماه‌ها یکبار اسم ما در تذکر بیرون آمد. حقیقتاً ما به سیستم رایانه مجلس شک کرده بودیم.

وی با بیان اینکه امروز گیلان بالاترین نرخ بیکاری بعد از لرستان را دارد، گفت: از مجلس و دولت می‌خواهم که برنامه‌های خود را برای ایجاد اشتغال مشخص کنند. سرسبزی و دریای نیلگون خزر کلاه گشادی را بر سر گیلان در جهت پیشرفت و توسعه گذاشته است.

**قوه قضائیه لیست بدهکاران را اعلام کند

حجت‌الله خدایی‌سوری نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس در تذکر شفاهی از قوه قضائیه خواست تا لیست بدهکاران اعلام کند و در ادامه گفت: این پول برای ملت است؛ ملتی که با ذلت برای 4 میلیارد خود را به سختی می‌اندازد درست نیست که برخی افراد 80 میلیارد پول ملت را ببرند و نگذارند که با مسائل سیاسی پرونده آن باز نشود.

ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان در مجلس در تذکر شفاهی اظهار داشت: ما در استان گیلان 1000 میلی‌متر بارندگی داریم، اما جای تأسف است که کشاورزان شهرستان من نمی‌توانند نشاء برنج بکارند چرا که وزارت نیرو در این زمینه مدیریت صحیحی اعمال نکرده است. لذا از وزیر درخواست می‌کنم که نماینده ویژه‌ای را برای حل این موضوع به گیلان بفرستد.

در ادامه باهنر که در غیاب لاریجانی ریاست مجلس را بر عهده داشت، گفت: در این زمینه کمیسیون انرژی هم کمک کند و باید تحقیق میدانی برای حل مشکل صورت گیرد.

در پایان حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس با اشاره به خشکسالی اصفهان اظهار داشت: خشکسالی اصفهان را نابود کرده است؛ آقای لاریجانی در سفر به استان به مردم قول داد مشکل آب زاینده‌رود با تشکیل کارگروه ویژه حل شود، اما تاکنون این وعده عملی نشده است.
منبع: تسنیم

۱۳۹۳/۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...