نسخه چاپی

راهكارهای جدید برای كد پلاك‌های تهران

سرهنگ سعید روحی، رئیس مركز شماره گذاری پلیس راهور، از راهكارهای جدیدی برای جایگزینی كدپلاكهای تهران پس از اتمام كدپلاكهای فعلی خبر داد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ سعید روحی، رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور در تشریح وضعیت کدپلاک‌های شهر تهران گفت: هر کدپلاک 59049 شماره را در برمی‌گیرد و در شهر تهران هر کدپلاک حدود 20 ماه جوابگوی نیاز این شهر است و از آنجایی که در حال حاضر در اواسط شماره گذاری با کدپلاک ایران 88 هستیم، حدود 10 ماه دیگر با همین کدپلاک و بعد از آن با کدپلاک 99 خودروهایی که در تهران خواهان شماره گذاری هستند را پوشش خواهیم داد.

روحی در تشریح راهکارهای پیشنهادی کدپلاک تهران افزود: بعد از اتمام کدپلاک 99 ، یکی از راه حلهای مورد نظر اختصاص کدپلاکهای بلا استفاده استان هایی ست که از زمان تخصیص پلاک ملی بیش از ظرفیت به آنها کدپلاک تخصیص داده شده بود و بعد از آن نیز از پلاکهای غیر فعال تهران استفاده خواهد شد.

وی در ادامه از طرح جدیدی که مطرح شده است خبر داد و گفت: یکی دیگر از راه حلهای کدپلاک در تهران ، تغییر قالب پلاک است که در کمیسیون فنی مطرح شده است. منظور از تغییر قالب پلاک این است که حروفی را که در حال حاضر در پلاکها سومین کاراکتر از سمت چپ است جای خود را به دومین کاراکتر می دهد و مثلا پلاکی با شماره 756د25 در این سیستم به شماره 5756د2 تغییر پیدا خواهد کرد.

روحی در پایان آمار شماره گذاری از ابتدای سال جاری در کل کشور نسبت به مدت مشابه را دارای افزایش عنوان کرد و گفت: آمار نوشماره کل کشور از ابتدای سال 93 تا پانزدهم اردیبهشت تعداد 54881 دستگاه بوده است. همچنین آمار نوشماره تهران نیز در مدت زمان مذکور 15247 دستگاه است.

۱۳۹۳/۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...