نسخه چاپی

معرفی اسلام به عنوان نماد تروریسم

نحوه برگزاری تمرین نجات گروگان‌ها از دست تروریست‌ها، به سبب معرفی اسلام به عنوان نماد تروریسم، خشم مردم اردن را برانگیخت.

به گزارش نما به نقل از العالم، مانور نمادین نجات گروگان‌ها از دست تروریست‌ها که در نمایشگاه تجهیزات عملیات ویژه سافکس 2014 در پایتخت اردن برگزار شد، به سبب معرفی اسلام به عنوان نماد تروریسم، خشم مردم اردن را برانگیخت.

نمایشگاه تجهیزات نیروهای ویژه سافکس 2014، در رزمایشی نمادین، شیوه نجات گروگان ها از دست تروریست ها را به نمایش گذاشت. در این نمایش، یک مرد دارای محاسن و زنی محجبه به عنوان تروریست در نظر گرفته شده و دخترانی با لباس های غربی به عنوان گروگان هایی بی گناه معرفی شده اند و در این میان، یکی از گروگان های مرد هم لباس ها و کلاهی غربی داشت.

رسانه های اردنی، تصاویری از این رزمایش پخش کردند که در آن مردی با لباس افغان ها و زنی با حجاب افغانی مشاهده می شود. این دو، تفنگ هایی برای تهدید گروگان ها در اختیار دارند.

در این نمایشگاه که تا پنج شنبه ادامه خواهد یافت، 371 شرکت از 41 کشور جهان شرکت دارند که در میان آن ها، شرکت های ترکیه ای، آمریکایی، روسی، چینی، مصری و انگلیسی نیز حضور دارند.

برگزاری این نمایش در میان شرکت های خارجی، خشم اردنی ها را برانگیخت و کاربران اینترنتی اردنی، اردن را به سبب میزبانی چنین نمایشی، در خدشه دار کردن چهره اسلام نزد ملت های این کشورها سهیم دانستند و این در حالی است که اردن، کشوری مسلمان است.

نمایشگاه سافکس که از سال 1996 تاسیس شد، به مثابه گردهمایی بین المللی بزرگ ترین تولید کنندگان تجهیزات دفاعی در جهان و فرماندهان نظامی بزرگ جهان مراجع تصمیم گیری بزرگ جهان و همچنین نمایندگان دولت ها به شمار می رود.

ملک عبدالله پادشاه اردن، این نمایشگاه را با حضور جمعی از نخبگان روسای ستادهای ارتش های میهمان افتتاح کرد. در این نمایشگاه، شرکت های متخصصی از اروپا، آمریکا، هند و پاکستان حضور دارند.

۱۳۹۳/۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...