نسخه چاپی

هشدار پلیس فتا در باره نحوه اتصال به اینترنت

عکس خبري -هشدار پليس فتا در باره نحوه اتصال به اينترنت

سرپرست پلیس فتای هرمزگان درباره نحوه اتصال به اینترنت توصیه‌هایی را به شهروندان ارائه داد.

سرگرد علی اکبر قرائی‌پور با بيان اينكه برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی از طریق اینترنت بیش از 50 درصد کل جرائم را به خود اختصاص داده، علت وقوع این جرائم را عدم‌توجه و دقت دارندگان حساب بانکی در نگهداری اطلاعات حساب‌های بانکیشان دانست و گفت: زمینه وقوع این جرم از زمانی آغاز مي‌شود که فرد با بهره‌گیری از امکانات فضای مجازی و اینترنت مبادرت به دریافت خدماتی از قبیل خرید اینترنتی، برداشت، جابجایی و انتقال وجه، ثبت‌نام و پرداخت قبوض مي‌كند.

درهمين‌ راستا وي به شهروندان توصيه كرد: برای انجام امورات اینترنتی از قبیل ثبت‌نام و غیره به افراد مطمئن و مسلط به اینترنت مراجعه كنند و پس از انجام خدمات مورد تقاضا، در اولین فرصت نسبت به تغییر رمز کارت عابربانک خود اقدام کنند.

سرپرست پلیس فتاي هرمزگان ادامه داد: افراد دارنده حساب بانکی بايد سعی کنند در فواصل زماني کوتاه نسبت به تغییر رمز اول و دوم حساب خود که براحتی از طریق دستگاه ATM امکان‌پذیر است، اقدام كنند و در صورت دریافت ایمیل، پیامک و درخواست ارسال اطلاعات شخصی یا حساب بانکی به بهانه‌های برنده‌شدن در قرعه‌کشی یا دریافت خدمات یک سایت، به در خواست آنان هیچ توجهی نکرده و از ارسال اطلاعات بانکی و شخصی خود خودداری کنند.

سرپرست پلیس فتاي هرمزگان از شهروندان و كاربران اينترنت خواست برای اتصال به اینترنت، از سیستم رایانه‌ای که فاقد اطلاعات شخصی و خانوادگی باشد، استفاده كنند.

به گفته قرائي‌پور، كاربران اينترنت بايد براي اتصال به اینترنت از طریق گوشی تلفن‌همراه، از گوشی همراهی که هیچ‌گونه اطلاعات شخصی نظير عکس، فیلم و ... در آن ذخیره نشده باشد، استفاده کنند.

وي با اشاره به آغاز به كار رسمي پلیس فتاي هرمزگان از اردیبهشت ماه سال 90، خاطرنشان كرد: از بدو تشکیل اين پليس جرائمی در حوزه فضای مجازی با موضوعات برداشت غیرمجاز از حساب بانکی از طریق اینترنت، هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه افراد و کلاهبرداری رایانه‌ای پیگیری و دنبال شد كه در سال گذشته قریب به 80 درصد از جرائم رخ داده در فضای مجازی و علاوه بر این مواردی نیز در سایر نقاط کشور واقع که با دریافت نیابت پیگیری و حدود 95 درصد این وقایع نیز کشف شده است.

سرپرست پلیس فتاي فرماندهی انتظامی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون جرائمی با موضوع برداشت غیرمجاز، کلاهبرداری از طریق اینترنت گزارش شده که توسط کارشناسان پلیس فتا، 75 درصد این جرائم کشف و متهمان مربوطه شناسایی و دستگیر و براي سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

۱۳۹۱/۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...