نسخه چاپی

نظر وزیر ارتباطات درباره ای‌میل‌های داخلی

عکس خبري - نظر وزير ارتباطات درباره اي‌ميل‌هاي داخلي

وی گفت: هر ای‌میلی كه میزبانی آن داخلی است، حداقل مشكلی ایمنی را در برابر آدرس‌های خارجی ندارد و این موضع در صورتی اتفاق می‌افتد كه شهروندان از همین فردا از این سرویس‌ها استفاده كنند.

به گفته وزير ارتباطات يكي از مزيت‌هاي سرويس‌هاي اي‌ميل داخلي اين است كه امنيت را براي شهروندان به ارمغان مي‌آورند و تكليف شدن بانك‌ها براي استفاده از اين اي‌ميل‌ها هم از اين جهت است.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رضا تقی‌پور - وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات - با ارسال نامه‌ای به محمود بهمنی، ريیس کل بانک مرکزی، استفاده از ای‌میل‌هایی عمومی و ای‌میل‌های با میزبانی خارجی از جمله Yahoo، Gmail، Hotmail و MSN را در مراودات بانکی مشتریان ممنوع اعلام کرد.

تقی پور در این نامه خواستار ممنوعیت قبول ای‌میل‌هایی عمومی و خارجی در هنگام افتتاح حساب و نیز عدم ارسال صورت‌حساب‌های بانکی مشتریان به این ایمیل‌ها، شده و پیشنهاد داده وسیله‌ای مهیا شود که مشتریان بانک‌‌ها در صورت نداشتن ایمیل‌ داخلی بتوانند در همان بانک، پای اینترنت برای خود ایمیل داخلی بسازند.

اما وزير ارتباطات اخيرا درباره ورود ميزباني‌هاي بخش‌هاي بانكي كه اطلاعيه‌ آن اخيرا منتشر شد، به خبرنگاران اظهار كرد: به مدير كل بانك مركزي گفتيم كه ساز و كار را فراهم كنند و بعد به بانك‌ها ابلاغ كنند و زمان اين موضوع دست خود بانك مركزي است.

تقي‌پور تصريح كرد: هر زمان كه كاربر از طريق سرويس‌هاي خارجي تبادل اطلاعات مي‌كند، اين اطلاعات در معرض دسترس ديگران است و خود شهروندان هم بايد از همين لحظه از سايت متما استفاده كنند و بنا بر علاقه خود از اي‌ميل‌ها مطح شده در اين سايت كه داخلي هستند، استفاده كنند.

وي گفت: هر اي‌ميلي كه ميزباني آن داخلي است، حداقل مشكلي ايمني را در برابر آدرس‌هاي خارجي ندارد و اين موضع در صورتي اتفاق مي‌افتد كه شهروندان از همين فردا از اين سرويس‌ها استفاده كنند.

او در پاسخ به اين سوال كه آيا در راستاي برقراري امنيت و اين كه ممكن است افرادي هم‌چنان از يك سايت با ميزباني خارجي استفاده كنند، قصد ممنوعيت برخي سايت‌ها را نداريد؟‌ گفت:‌ به هيچ عنوان سايت خاصي را ممنوع نمي‌كنيم و براي دريافت خدمات و براي اين كه مشتريان آن‌ها ايمن باشند گفتيم كه اين اي‌ميل‌هاي خاص را بگيرند و حال اگر اين ارتباطات اي‌ميلي چنين جنبه‌اي نداشته باشند، مي‌تواند از سرويس‌هاي خارجي نيز استفاده كند.





۱۳۹۱/۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...