نسخه چاپی

فرمانده ایرانی الاصل پلیس انگلیس زندانی شد

بهانه جویی‌های پلیس انگلیس برای انتقام گرفتن از یك پلیس ایرانی تبار سرانجام به صدور حكمی دیگر برای وی منجر شد.

به نقل از واحد مرکزی خبر: دادگاه شهر لندن «علی دیزایی» از فرماندهان ایرانی الاصل پلیس انگلیس را روز دوشنبه به اتهام «سوءاستفاده از موقعیت و تلاش برای منحرف کردن روند قضایی» گناهکار شناخت.

دیزایی در اوایل دهه 2000 نیز با یک پرونده قضایی که در واقع شاکی آن مقامات پلیس متروپلیتن لندن بودند مواجه شد ولی پس از یک روند طولانی و به رغم صرف هزینه‌های فراوان برای محکومیت دیزایی، در نهایت وی تبرئه شد و مقامات پلیس مجبور شدند رسما عذرخواهی کنند و حتی به وی غرامت بپردازند.

به گفته منابع آگاه، از همان زمان برخی مقامات پلیس به دنبال بهانه‌ای برای انتقام گرفتن ازعلی دیزایی بودند تا در نهایت به دلیل درگیری وی با وائد البغدادی در یکی از رستوران‌های لندن، پرونده‌ای علیه وی تشکیل شد که سرانجام آن به محکومیت دیزایی منجر شد.

دستگاه قضایی انگلیس هم اکنون مدعی است دیزایی در جریان درگیری با فردی عرب با نام وائد البغدادی در سال 2008 در یک رستوران ایرانی در غرب لندن، از موقعیت خود به عنوان افسر پلیس سوء استفاده کرده است.

دیزایی در اوایل سال 2010 میلادی (اواخر سال 1388) در همین دادگاه و با اتهامات مشابه محاکمه و به چهار سال زندان محکوم شده بود اما وی به حکم صادره اعتراض کرد و سرانجام در اردیبهشت ماه امسال و با پیروزی در دادگاه تجدیدنظر از زندان آزاد شد.

وکلای دیزایی سال گذشته میلادی و در شکایت خود به دادگاه تجدیدنظر لندن، با مدارک مستند نشان دادند که وائد البغدادی شاکی دیزایی فردی کلاهبردار و دروغگو است که دهها هزار پوند نیز از سازمان‌های دولتی انگلیس تحت عنوان مستمری و کمک هزینه نگهداری از پدر پیر خود کلاهبرداری کرده است.

اما قاضی دادگاه «ساوت وارک» در جنوب لندن روز دوشنبه در پایان محاکمه دوباره علی دیزایی، وی را به سه سال حبس محکوم کرد.

دیزایی در واکنش به احکام صادره علیه خود همواره تاکید کرده است این اتهامات به دلیل مبارزات مستمر وی علیه نژاد پرستی در پلیس انگلیس، ساخته و پرداخته شده است.

برخی رسانه‌های انگلیس در سال 2010 و پس از محکومیت دیزایی، نوشتند: علی دیزایی با 25 سال سابقه خدمت در پلیس انگلیس یکی از منتقدان سرسخت پلیس به دلیل مسایل نژادپرستانه بود و برای از بین بردن تبعیضات نژادی در پلیس اقدامات فراوانی انجام داد.

دیزایی همچنین مدت‌ها رئیس اتحادیه پلیس‌های رنگین پوست انگلیس بود و برای احقاق حقوق برابر برای آنان تلاش می‌کرد.

۱۳۹۰/۱۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...