نسخه چاپی

دخالت چند عضو سازمان ملل در حملات شیمیایی

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد با اشاره به دست داشتن چند كشور عضو این سازمان در رساندن سلاح و مواد شیمیایی به دست تروریستها، تأكید كرد شورای امنیت باید از دستیابی تروریستها به سلاح جلوگیری كند.

به گزارش نما به نقل از شبکه العالم، "بشار جعفری" در جلسه شورای امنیت برای بررسی قطعنامه 1540 در خصوص منع تروریستها از دستیابی به سلاح کشتار جمعی و ساخت آن؛ با اشاره به اقدام برخی از اعضای سازمان ملل در رساندن سلاح شیمیایی یا مواد تولید آن به دست گروه‌های تروریستی، و نادیده گرفتن این مسأله از سوی برخی کشورهای عضو شورای امنیت؛ تأکید کرد که این اقدامات خطری برای کل دنیا به شمار می آید.

بشار جعفری گفت: شورای امنیت در خصوص درخواستها برای رعایت قطعنامه 1540 هیچ اقدامی انجام نداده است، زیرا برخی کشورهای با نفوذ زیر بار مسؤولیت نرفته و از اجرای این قطعنامه جلوگیری کرده اند.

بشار جعفری افزود: سوریه بارها شاهد استفاده گروه‌های مسلح از مواد شیمیایی علیه شهروندان و نظامیان بوده است، و این حملات با حمایت بعضی کشورهای عربی و جهان و همدستی برخی نهادهای اطلاعاتی کشورهای بانفوذ در شورای امنیت صورت گرفته است.

بشار جعفری خاطرنشان کرد که کشورش به شورای امنیت و کمیته فرعی مسؤول اجرای قطعنامه 1540، چندین فایل صوتی و تصویری ارائه کرده است که دسترسی گروه های تروریستی به مواد شیمیایی و تصمیم آنها برای استفاده از آن در چند منطقه سوریه را ثابت می کند؛ اما بعضی از کشورها و همچنین برخی اعضای شورای امنیت گوشهای خود را دربرابر هشدارها و درخواستهای ما بستند.

۱۳۹۳/۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...