نسخه چاپی

جزییات دستگیری متهم اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی !

مدیر كل اینترپل كشور توضیحاتی را درخصوص دستگیری یكی از متهمان اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی و نیز آخرین وضعیت محمود خاوری مدیرعامل سابق و فراری بانك ملی ایران ارائه كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سرهنگ مسعود رضوانی در حاشیه ششمین جشنواره جوان سرباز درباره جزییات دستگیری یکی از متهمان پرونده اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی گفت:‌ درخصوص متهم این اختلاس بزرگ حکم قضایی صادر شد و ما در پلیس بین‌الملل مسئولیت پیگیری آن را بر عهده گرفتیم. در همان ابتدای کار با استفاده از ابزارهایی که داشتیم برای این فرد حکم تحت تعقیب و پس از آن اعلان قرمز صادر شد.

وی با بیان اینکه حکم اعلان قرمز مشابه همان حکم دستگیری است، افزود: دبیرخانه پلیس بین‌الملل احکام صادر شده را چک کرده و در صورت مطابقت با اساسنامه دستور پیگیری و دستگیری را صادر خواهد کرد که در خصوص این فرد این مراحل طی شد.

مدیرکل اینترپل کشوربا بیان اینکه این فرد قصد داشته به کانادا سفر کند، گفت: این فرد پیش از سفر به کانادا در امارات شناسایی و توسط پلیس این کشور در سال قبل دستگیر شد که در دو مرحله نیروهای ما به این کشور اعزام شده و پیام سردار احمدی مقدم به رییس پلیس امارات را منتقل کردند.

به گفته رضوانی سفارت ایران در امارات و کنسولگری کشورمان در شهر دوبی همکاری خوبی در این خصوص انجام دادند. وی درباره آخرین وضعیت استرداد این فرد به کشور نیز گفت: پس از دستگیری بار اول این متهم با قرار وثیقه آزاد شده بود که با پیگیری‌های ما مجددا دستگیر و روز چهارشنبه به کشور وارد شد.

وی درباره اسم و شهرت این فرد نیز گفت: اسم وی را مقامات قضایی باید اعلام کنند؛ چرا که مسئولیت این کار بر عهده دادستان کشور است.

مدیرکل اینترپل کشور درباره ارتباط این فرد با محمود خاوری و چرایی سفرش به امارات نیز به خبرنگار ایسنا گفت: این فرد بنا داشته خود را به کانادا برساند که ما در یک مرحله از این موضوع مطلع شده و مانع از سفرش شدیم.

قول پیگیری اینترپل کانادا در مورد خاوری
رضوانی درباره آخرین وضعیت خاوری گفت:‌ ماموران ما پیگیر وضعیت خاوری هستند و در این خصوص با رییس اینترپل کانادا در اتاوا نیز مذاکراتی داشته‌ایم و آنان قول پیگیری به ما داده‌اند. مدیرکل اینترپل کشور ادامه داد: مدارک استرداد آقای خاوری و پیگیری‌ها برای دستگیری‌اش آمده و مشغول پیگیری این موضوع هستیم تا نتایج مورد نظرمان حاصل شود.

رضوانی درباره محل استقرار خاوری نیز گفت:‌ براساس آخرین اطلاعات ما خاوری در کشور کاناداست.

وی درباره اینکه آیا این فرد دارای سمت در دستگاه‌های دولتی یا غیره بوده نیز به ایسنا گفت: درباره این موضوع اجازه دهید مسئولان قضایی اظهار نظر کنند و ما چیزی در این موضوع بیان نمی‌کنیم.

۱۳۹۳/۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...