نسخه چاپی

ضرورت‎جداشدن‌ازشیرنفت اززبان‌آخوندی

وزیرراه و شهرسازی با تاكید بر ضرورت جدا شدن از شیرنفت و تكیه نكردن بر منابع دولتی توسعه گفت: باید به دنبال راهكارهایی برای افزایش درآمد مردم در استانی مانند ایلام بود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت جدا شدن از شیرنفت و تکیه نکردن بر منابع دولتی توسعه گفت: باید به دنبال راهکارهایی برای افزایش درآمد مردم در استانی مانند ایلام بود.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی که همزمان با سفر رئیس جمهور به استان ایلام سفر کرده است در نشستی با مدیران حوزه راه و شهرسازی این استان با بیان اینکه همه اقدامات باید به فعال شدن تجارت در منطقه و افزایش درامد مردم منجر شود اظهار داشت: باید به دنبال راهکارهایی باشیم که بتوانند تولید ، ارزش افزوده، ثروت و در نهایت قدرت خرید مردم را افزایش دهند.

وی با تاکید بر اینکه نباید برای توسعه متکی به شیر نفت و منابع دولتی بود افزود: سرمایه گذاری های دولتی شاید بتوانند در کوتاه مدت با رونق همراه شوند اما ما باید در شهرستان ها تلاش کنیم بخش صنعت و تجارت را فعال کنیم تا مردم قدرت تولید پیدا کنند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: باید از خود بپرسیم چرا افرادی که در استان ثروتی می یابند در ایلام نمی مانند و ما چه کاری برای ماندگار کردن آنها می توانیم انجام دهیم.

وی تصریح کرد درست است که همواره می توان وضعیت جاده ها را بهتر کرد اما درحال حاضر نیز جاده های موجود وضعیت خوبی ندارند اما میزان بهره وری از آنها در وضعیت مناسبی نیست.

آخوندی با بیان اینکه ایلام دولت و بخش خصوصی گفتگوی سازنده ای با یکدیگر ندارند، گفت : تا مادامی که رابطه دولت و بخش خصوصی به صورت دولتمرد و ارباب رجوع تعریف شود مقصودی به نام توسعه محقق نخواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: باید حتی در محیط های غیر اداری نیز با برگزاری جلساتی منظم با نهادهای مدنی که می توانند وارد صنعت ، تجارت و تولید شوند گفتگو کرد چرا که توسعه با دستور و پول دولت شکل نمی گیرد. بلکه باید توسط کارافرینان جامعه ایجاد شود.

۱۳۹۳/۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...