نسخه چاپی

یك فساداخلاقی و استعفای دیگر در BBC

رئیس شورای اداری شبكه خبری "بی بی سی" بنا به دلایلی كه خود، آن را "جسمانی" خوانده است، از سمت خود در این شبكه استعفا كرد.

به گزارش نما به نقل از العالم، کریس پاتن از ریاست هیئت اداری شبکه خبری "بی بی سی" انگلیس استعفا داد.

نام کامل این مدیر اداری هیئت اداره شبکه خبری "بی بی سی" لرد کریس پاتن اف بارنز است وی لقب لرد را از ملکه انگلیس بدست آورد.

وی در گذشته سرکرده حزب محافظه کاران انگلیس بود و در کابینه نخست وزیر مارگارت تاچر سمت وزارت داشت و کمیسر اروپا در مسائل خارجی این کشور بود.

لرد کریس پاتن اف بارنز همچنین آخرین حاکم انگلیسی هنگ کنگ پیش از واگذاری آن به چین در سال ۱۹۹۷ بوده است.

در دوره اداره گروه "بی بی سی تراست" که از ماه می ۲۰۱۱ آغاز شده بود، دولت بودجه اداره این شبکه را بسیار کاهش داد، و در دوره وی بسیاری از بحران‌های مهم اقتصادی بر این شبکه خبری جهانی تاثیرات بسیار منفی گذاشت.

یکی از رسوایی‌های بزرگ دوران اداره لرد کریس پاتن اف بارنز بر شبکه خبری "بی بی سی" رسوایی اخلاقی جیمی سافیل، مجری با سابقه این شبکه بود که پس از مرگش در اسنادی فاش کرده بود که با دختران بسیاری رابطه نامشروع داشته است.

همچنین در دوران اداره لرد کریس پاتن اف بارنز بر شبکه بی بی سی این شبکه بارها ناگزیر شد برای جبران ضرر و زیان برخی مواضع این شبکه مبالغ هنگفتی به شاکیان خود بپردازد.

لرد کریس پاتن اف بارنز که هفته اینده مراسم هفتاد سالگی خود را جشن می گیرد، چندی قبل ناگزیر به عمل جراحی قلب باز شد، و قرار بود در آوریل ۲۰۱۵ مدت ماموریتش در بخش اداره بی بی سی به پایان برسد.

۱۳۹۳/۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...