نسخه چاپی

اتحادیه اروپا:‌روسیه را تحریم می‌كنیم

كشورهای عضو اتحادیه اروپایی می‌گویند به توافق اولیه برای اعمال تحریم‌های تازه علیه روسیه به دلیل آنچه «مداخله در تنش‌های اوكراین» می‌نامند،‌ رسیده‌اند. این تحریم‌ها احتمالاً تا روز دوشنبه اعمال خواهد شد.

به گزارش نما، فارس به نقل از روزنامه مسکوتایمز نوشت: دیپلمات‌های اروپایی اعلام کردند که دولت‌های اتحادیه اروپا روز چهارشنبه به توافق اولیه رسیدند تا به منظور فشار به روسیه در خصوص موضوع اوکراین، یکسری تحریم‌های جدیدی را تا روز دوشنبه علیه مسکو وضع کنند.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که پوتین طی اقدامی که با استقبال غرب مواجه شده است،‌ از هواداران خود خواست موقتا دست از برگزاری همه پرسی در مناطق شرقی اوکراین بردارند.

طبق این گزراش، این تصمیم به اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد تا شرکت‌های روسی را راحت‌تر مورد هدف تحریم‌های خود قرار دهد.

اتحادیه اروپا برخلاف آمریکا تاکنون شرکت‌های روسی را هدف تحریم قرار نداده است اما وضع تحریم‌های جدید نیازمند حمایت رسمی وزرای خارجی اتحادیه اروپا در حین نشست روز دوشنبه آنها می‌باشد.

یکی از دیپلمات‌های اروپایی در حالی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: ما تأیید سیاسی (درباره وضع تحریم‌های جدید علیه مسکو) داشتیم و احتمالاً تحریم‌های جدید روز دوشنبه وضع خواهند شد.

اتحادیه اروپا پیشتر دارایی‌های 48 مقام روس و اوکراین را به دلیل الحاق منطقه کریمه به مسکو را مسدود کرده است و ممنوعیت سفر برای آنها به وجود آورده است.

هنوز مشخص نیست که این شروط جدید قرار است اجازه هدف گرفتن شرکت‌های بزرگ انرژی روسیه چون گازپروم یا روس نفت را صادر کند یا خیر.

پیشتر، اتحادیه اروپا، افرادی را که فکر می‌کرد مستقیماً مسوول به خطر انداختن حاکمیت ارضی اوکراین هستند را هدف تحریم‌ها قرار داده بود اما برخی از دولت‌های اروپایی به رهبری لهستان انگلیس خواستار این بودند که این مفهوم تعریف شده تا حدی گسترش پیدا کند به طوریکه تحریم‌ها شامل افرادی شود که دولت مسکو را حمایت می‌کنند.

«هرمن ون رامپوی» رئیس‌ شورای اروپا، روز چهارشنبه روسیه را به تحریم‌های جدید تهدید کرد و گفت: ما از روسیه خواستیم تا از اقداماتی که بیشتر از این اوکراین را بی‌ثبات می‌کند، دوری کند و در راه‌حل دیپلماتیک حل بحران این کشور مشارکت داشته باشد. اقدامات بیشتر که منجر به بی‌ثباتی اوکراین شود، تحریم‌های بیشتر علیه مسکو را به همراه خواهد داشت.

۱۳۹۳/۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...