نسخه چاپی

در دیدار اعضای ستاد مركزی و جشنواره اعتكاف فرمودند

رهبر انقلاب: در برنامه‌ریزی‌ها اصل بر نزدیك‌كردن ذهن و دل معتكف به خداوند باشد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، سنت حسنه اعتكاف را از مظاهر قدرت انقلاب اسلامی در نهادسازی دانستند و تاكید فرمودند در برنامه‌ریزی‌ها اصل بر نزدیك كردن ذهن و دل معتكف به خداوند باشد.

به گزارش نما ، عصر امروز ـ پنجشنبه ـ بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد مرکزی اعتکاف که در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۹۳ برگزار شده بود، در جشنواره سراسری اعتکاف که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، منتشر شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد مرکزی و جشنواره اعتکاف، شوق عمومی و اقبال حیرت‌انگیز به سنت حسنه اعتکاف را از جمله برکات الهی و از مظاهر قدرت انقلاب اسلامی در نهادسازی خواندند و تأکید کردند: متصدیان و مباشران این سنت نبوی باید با برنامه‌ریزی هوشمندانه و همچنین شناسایی آسیب‌ها و تهدیدها، زمینه هر چه نزدیک‌تر شدن ذهن و دل معتکف به خداوند و طهارت روحی او را فراهم کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، عبادت اعتکاف را به جان خریدن ریاضتی همراه با شوق و رغبت برای ارتقای معنویت توصیف کردند و افزودند: عشق وصف‌ناپذیر جوانان به اعتکاف پس از انقلاب اسلامی که امروز در مساجد و دانشگاه‌های سراسر کشور نمود دارد، باید بعنوان فرصتی ارزشمند قدر دانسته شود.

ایشان با بیان اینکه فرصت اعتکاف باید مختص عبادت و توجه بیشتر به خداوند متعال باشد، گفتند: آموختن و تجربه‌ معاشرت اسلامی، ارتباط دوستانه و برادرانه با معتکفین و همچنین تعلیم و تعلّم معارف دینی از جمله‌ فرصت‌های این مراسم نورانی است.

رهبر انقلاب، برنامه‌ریزی هوشمندانه و آسیب‌شناسی متناسب با روح و معنای اعتکاف را ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: در برنامه‌ریزی‌ها اصل باید بر نزدیک کردن ذهن و دل معتکف به خداوند و در مقابل انقطاع از جنجال‌ها و حاشیه‌های متعارف جامعه و زندگی باشد.

۱۳۹۳/۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...