نسخه چاپی

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی در گفتگو با نما :

نبش قبر نمادهای سلطنتی با كدام هدف از سوی دولت دنبال می شود؟/این اظهارات برای كمیسیون جالب بود/پیگیر ماجرای گروگان‌گیری قهرمان شمشیر بازی هستیم‌

عکس خبري -نبش قبر نمادهاي سلطنتي با کدام هدف از سوي دولت دنبال مي شود/اين اظهارات براي کميسيون جالب بود/پيگير ماجراي گروگان‌گيري قهرمان شمشير بازي هستيم‌

نقوی حسینی گفت:چرا در چنین شرایطی كه ما در حال مذاكره با مذاكره كنندگان 1+5 هستیم یك مسئول دولتی می آید و مسائلی را نبش قبر می كند و مجددا نمادهای سلطنتی را احیا می كند.

به گزارش نما ،سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه کمسیون امنیت ملی مجلس درباره وضعیت حامد صادقی، شمشیرباز ربوده شده در محور خاش-ایرانشهر اظهار داشت: موضوع گروگان گیری حامد صادقی و 2 همراهش که متاسفانه یکی از آنها جانش را از دست داده در این عملیات توسط کمیسیون امنیت ملی بطور جدی دنبال می شود، ما درکمیسیون کمیته مستقلی را برای پیگیری این موضوع تشکیل دادیم آقایان محسنی ثانی، همراه با باقر حسینی و مهدی دواتگری مشغول بررسی موضوع و تهیه گزارش نهایی از این ماجرا هستند.

وی ادامه داد: تاکنون ماهیئت گروگان گیرها مشخص نشده و تا زمانی که گزارش کمیته مربوطه آماده نشود هیچ اظهار نظری نمی توانیم در مورد این موضوع داشته باشیم.

گفتنی است سه جوان (محمد علی غفاری، حامد صداقتی و مهدی حسینی) که با وسیله نقلیه شخصی از تهران به بندر چابهار سفر کرده بودند در روز چهارشنبه هفته گذشته و هنگام بازگشت از بندر چابهار در 60 کیلومتری شهرستان خاش در جنوب سیستان و بلوچستان خودروی آنها مورد اصابت بیش از 5 گلوله از ناحیه در و لاستیک جلو قرار گرفت که محمد علی غفاری به دلیل اصابت گلوله به ناحیه سر و پا در این حادثه جان خود را از دست داد و از سرنوشت دو سرنشین دیگر این خودرو اطلاعی در دست نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین درباره اظهارات یکی از نزدیکان رئیس جمهور درباره احیای نماد سلطنتی شیر و خورشید خاطر نشان کرد: بعد از اظهار نظر یکی از مسئولین دولتی درباره نماد شیر و خورشید و تفسیری که ایشان از این نماد ارائه کردند که برای کمیسیون هم جالب بود این تفسیر را ایشان از کجا آوردند، این موضوع در کمیسیون امنیت ملی مطرح شد و اعضای کمیسیون امنیت ملی  بشدت نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند ، چرا در چنین شرایطی که ما در حال مذاکره با مذاکره کنندگان 1+5 هستیم چطور می شود که یک مسئول  دولتی می آید و مسائلی را نبش قبر می کند و مجددا نمادهای سلطنتی را احیا می کند این مسئله واکنش و مخالفت تمام اعضای کمیسیون را در پی داشت.

قابل ذکر است امام خمینی (ره) نیز به زعم یونسی جزو آن عده‌ای بوده‌اند که نماد شیر و خورشید را یک نماد سلطنتی می‌دانستند و بر اساس همین ایشان 36 سال پیش در تاریخ 57/12/10 در مدرسه فیضیه قم و در جواب به افرادی که خواهان ماندگاری نمادهای سلطنتی در کشور هستند، می‌فرمایند غرب ما را خوار کرد؛ غرب روحیات ما را از بین برد. ما را غربزده کردند؛ ما این غربزدگی را می‏‌زداییم. ما با ملت ایران، با همراهی ملت ایران، با پشتیبانی ملت ایران، تمام آثار غرب را ـ تمام آثار فاسده، نه آثاری که تمدن است ـ تمام اخلاق فاسدۀ غربی را، تمام نَغَمات باطلۀ غربی را خواهیم زدایید. ما یک «مملکتِ محمدی» ایجاد می‏‌کنیم. بیرق ایران نباید بیرق شاهنشاهی باشد، آرم‌های ایران نباید آرم‌های شاهنشاهی باشد؛ باید آرم‌های اسلامی باشد. از همۀ وزارتخانه‌‏ها، از همۀ ادارات، باید این "شیر و خورشید" منحوس قطع بشود؛ عَلَم اسلام باید باشد. آثار طاغوت باید برود. اینها آثار طاغوت است؛ این تاج آثار طاغوت است؛ آثار اسلام باید باشد.

۱۳۹۳/۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...