نسخه چاپی

پژمان نوری در گفت و گو اختصاصی با نما:

درست نبود به بازیكنان استقلال لقب بی غیرت دادند/بازی‌ام به چشم نمی‌آمد

عکس خبري -درست نبود به بازيکنان استقلال لقب بي غيرت دادند/بازي‌ام به چشم نمي‌آمد

هافبك استقلال گفت:درست نبود به بازیكنان لقب بی غیرت دادند. هیچ بازیكنی در تیم‌های بزرگ نمی‌خواهد تیمش نتیجه نگیرد .

به گزارش نما ،پژمان نوری زمانی بازیکن تیم پرسپولیس بود. حضور او از ابتدای فصل گذشته در استقلال ناراحتی و اعتراض برخی هواداران متعصب آبی پوشان را به دنبال داشت و زمانی که تیم نتیجه نمیگرفت او را مقصر قلمداد میکردند. این بازیکن با تجربه کاپیتانی ملوان به استقلال آمد تا روزهایی موفقی را درکارنامه خود ثبت کند اما استقلال خوب نبود تا نوری سال سختی را در استقلال سپری کند. حرف های او دراین روزهای ناکامی استقلال خواندنی است .
گفتگو: علیرضا حاجی میرزابابا

با وجود اینکه لیگ برتر چند هفته ای است که تمام شده است اما هنوز هواداران استقلال نتوانستند حضور تو را در تیمشان در لیگ سیزدهم هضم کند.
دوره این حرف‌ها گذشته است که بازیکنی چون زمانی در تیم رقیب بوده است نباید به آن تیم برود. سال‌هاست که لیگ برتر برگزار می‌شود و فوتبال ما حرفه‌ای شده است. مگر پرسپولیس این فصل بازیکنانی نداشت که قبلا در استقلال بودند. متأسفانه هنوز تفکر خیلی‌ها در این فوتبال درست نیست و فکر می‌کنند که هیچ بازیکنی از استقلال نباید به پرسپولیس برود و یا برعکس .

در پست‌های متعددی بازی کردی و نتوانستی آن طور که باید و شاید بازی خوبی را نشان دهی؟
امسال در سه پست مختلف بازی کردم و تمرکز بازی در یک نقطه از زمین را نداشتم. امسال در پست هافبک چپ، دفاع چپ و هافبک دفاعی بازی کردم و چون بازیکنان زیادی از تیم رفته بودند دست سرمربی خالی شده بود. استقلال در سه پست اصلی خود بازیکنان خوبی را از دست داد و این موضوع روی همه بچه‌ها تأثیر گذاشت. منتظری، نکونام، جباری و مجیدی. حتی علی حمودی هم پارسال در این تیم جا افتاده بود از تیم شدند.
 اگر جایگزین خوبی برای آنها پیدا می‌شد تیم به این مشکل نمی‌خورد که در برخی بازیکنان به 18 بازیکن نمی‌رسید. وقتی در پست‌های مختلف بازی کنی تمرکز لازم را برای بازی در یک پست از دست می‌دهی و نمی‌توانی آمادگی فکری لازم را داشته باشی. انصافا نمی‌دانستم پیش از هر بازی قرار است در کدام پست بازی کنم و برای همین بود که بازی‌ام به چشم نمی‌آمد.

میزان دوندگی‌ات بالا بود چرا بازی‌ات به چشم نیامد؟
آنهایی که آمار دوندگی بازیکنان را ثبت می‌کنند می‌توانند بهترین دلیل برای این باشند که در تمام بازی‌ها با همه وجود دویدم و تلاش کردم. در بعضی از بازی‌های استقلال خیلی بیشتر از حد طبیعی می‌دویدم و وقتی به رختکن می‌رسیدیم، نای بلند شدن نداشتم.

مانند بازی با فولاد در اهواز که وقتی سوت پایان زده شد روی زمین افتادی.
باور کنید بدنم خالی کرده بود و منتظر شنیدن سوت پایان بازی بودم. وقتی داور در سوت خود به نشانه پایان بازی دمید از خستگی روی زمین افتادم. رحمتی بالای سرم آمد و خسته نباشید گفت.نمی‌خواهم به انتقادات هوادارانی که در سخت‌ترین روزها پشتیبان تیم بودند جوابی بدهم . از آنها می‌خواهم کمی دقت کنند که بازیکنان درون زمین چه می‌کنند. همیشه حواسم دنبال کار خودم بود و هیچ وقت دنبال حاشیه نبودم. همیشه به نظر آنها احترام گذاشتم.

پس انتقادپذیر هستی؟
در هر تیمی که بودم به انتقاد سازنده احترام گذاشتم. به انتقادی که به پیشرفتم کمک کرد توجه کردم و بعد از این هم همین گونه خواهم بود. کسی تا به حال نشنیده من نسبت به اعتراض هواداران واکنشی داشته باشم.
 کسانی که هر روز سر تمرین استقلال می‌آمدند شاهد بودند که همیشه جزو اولین نفراتی بودم که سر تمرین حاضر می‌شدم و با آخرین کسانی که می‌خواستند بروند از تمرین می رفتم . از روزهای ابتدایی فصل در تمرینات بدنسازی تیم حضور داشتم و به قلعه‌نویی گفتم همه‌جوره به او کمک خواهم کرد، چون به عنوان یک بازیکن، اصول حرفه‌ای را می‌دانم. اگر اتفاقی هم افتاد به خاطر فشار روحی بود که به تیم وارد می‌شد.

انتقادی که به تیم استقلال واردبود میانگین بالای سنی بازیکنانش بود. این موضوع دلیلی برموفق نشدن تیم نبود؟
اگر بازیکنان خوبی در تیم جایگزین می‌شدند، به موقع به باشگاه پول داده می‌شد، بازیکنان مصدوم دست سرمربی تیم را خالی نمی‌گذاشتند و مسائل دیگری به وجود نمی‌آمد تیم خیلی بهتر نتیجه می‌گرفت. میانگین سنی استقلال برای لیگ ایران بالا نبود و اگر از تیم حمایت می‌شد نتایج بهتری رقم می‌خورد. من شاهد ناراحتی بازیکنان در رختکن تیم وقتی نتیجه نمی‌گرفتیم بودم و متأسفانه برخی به آنها لقب بی غیرت می‌دادند که باعث تشدید ناراحتی‌شان می‌شد. امیرحسین صادقی با بینی شکسته و حنیف عمران زاده با ابروی بخیه خورده برای تیم بازی کردند و درست نبود به بازیکنان لقب بی غیرت دادند. هیچ بازیکنی در تیم‌های بزرگ نمی‌خواهد تیمش نتیجه نگیرد و به عنوان بازیکنی که در 3 تیم بزرگ بوده‌ام از نزدیک دیده‌ام و حس کرده‌ام که وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد بازیکنان تا چه اندازه اذیت می‌شوند.

البته این را هم باید قبول کرد وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد هوادار دنبال مقصر است.
فوتبال یک ورزش گروهی است. برد و باخت را تمام اعضای تیم رقم می‌زنند. در زمان برد زننده گل به تنهایی عامل برد نبوده است و در موقع باخت هم مدافعین و دروازه‌بان مسبب باخت نبوده‌اند.

لیست دریافتی بازیکنان استقلال منتشر شد و مبلغ دریافتی پژمان نوری هم در آن لیست بود.
در تمام لیگ‌های حرفه ای فوتبال بازیکن در ابتدای فصل 20 درصد از مبلغ قرارداد را می‌گیرند. در طول فصل 60 در صد و پس از پایان لیگ هم 20 درصد آخر را می‌گیرند. مبلغی که من از ابتدای فصل تا الان دریافت کرده‌ام تنها 20 درصد از کل مبلغ قراردادم بوده است. بایستی تا چند روز آینده هم مالیات پولم را بدهم. آن وقت می‌گویند بازیکنان فوتبال میلیاردی پول می‌گیرند. وقتی نصف پولی که قرارداد بسته‌ام را هم نگرفتم درست نیست که چنین انتقادی از ما شود؟ بازیکنانی را می‌شناسم که دوران فوتبال‌شان تمام شده است ولی هنوز از برخی باشگاه خود طلبکارند.

با این وضع کار استقلال به کجا خواهد رسید؟
در ابتدای فصل گفتم باید پای بازیکنان استقلال را طلا گرفت که این‌گونه و با این شرایط قهرمان شدند؛ الان هم حرفم همین است، امیدوارم وزارت ورزش کمک کند تا به این تیم پول تزریق شود وگرنه مشکلات به قوت خود باقی می‌ماند.

اگر از ملوان پیشنهاد داشته باشی به این تیم برمی‌گردی؟
هنوز که پیشنهادی نشده است. فعلاً در حال استراحت هستیم و شرایط استقلال هم مشخص نیست. اول ببینم تکلیف استقلال به کجا خواهد رسید آن وقت در مورد فصل آینده تصمیم خواهم گرفت.

۱۳۹۳/۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...